رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکلات نیازمند همگرایی است و باید از همه افکار و ظرفیت‌های استان برای رفع موانع استفاده شود که در این راستا نمایندگان استان در کنار استاندار جدید خواهند بود.

حجت الاسلام مجید نصیرایی روز دوشنبه در آیین تکریم و ‌معارفه استاندار خراسان جنوبی که با حضور وزیر کشور در بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: تشکیل ستاد توسعه خاوران از کارهای خوب استاندار سابق خراسان جنوبی بود که دنبال شد و جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه حفظ نظام اسلامی از بالاترین واجبات است افزود: هر حرکتی که موجب تضعیف نظام شود از بالاترین منکرات است و در مقابل باید به آرمان‌های انقلاب، فسادستیزی، عدالت و مبارزه با مستکبرین که از مصادیق حفظ نظام است، توجه ویژه شود.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: هر مدیری که عمل و کارکردش در راستای تقویت ارزش‌های نظام اسلامی نباشد اقدامات او ماندگار و موثر نخواهد بود.

وی گفت: با شناختی که از استاندار جدید خراسان جنوبی دارم، انسانی خوش‌فکر و بی‌حاشیه و نسبت به ارزش‌های نظام، مستحکم و بدون تعارف است که با همه ظرفیت‌ها می‌تواند کار کند.

حجت الاسلام نصیرایی با ابراز خرسندی از شکل‌گیری اتحاد در بین قوای سه‌گانه کشور اظهار امیدواری کرد که در خراسان جنوبی نیز این اتحاد همگانی شکل بگیرد.

وی با اشاره به روند انتخاب استاندار و جمع‌بندی نمایندگان مجلس در این زمینه گفت: سوابق درخشانی که آقای قناعت در استان گلستان داشتند مجمع نمایندگان استان را به این نتیجه رساند که از جهات فکری و گفتمانی و سوابق انقلابی امتحان پس داده است.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: در استان گلستان که از لحاظ سیاسی متفاوت با برخی از استان‌ها بوده و گرایش‌های سیاسی پررنگ است برخی آقایان که از لحاظ سیاسی همفکر ما نیستند هم از آقای قناعت به نیکی یاد کردند لذا در تعامل و ارتباط درون استانی نیاز به همین نکته است.

وی افزود: استاندار سابق را فرزند انقلاب می‌دانیم زیرا ریشه و اساس وی انقلابی و ارزشی است که در خانواده مومن و مذهبی رشد یافته‌اند و امید است از ظرفیت ایشان در جاهای دیگر استفاده شود و ما از آقای ملانوری راضی هستیم.

وزیر کشور بعد از ظهر امروز (دوشنبه) به منظور شرکت در آیین تکریم و معارفه استاندار خراسان جنوبی از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند وارد مرکز این استان مرزی شد.

وی با همراهی استاندار و جمعی از مسوولان خراسان جنوبی در گلزار شهدای بیرجند حضور یافت و به مقام شامخ ۲ هزار شهید خراسان جنوبی ادای احترام کرد.

وزیر کشور سپس در ششمین نشست شورای اداری استان در سال جاری با موضوع تکریم استاندار سابق و معارفه استاندار جدید خراسان جنوبی در سالن فرهنگسرای شهر بیرجند حضور یافت.

“جواد قناعت” که در جلسه چهارشنبه سوم آذر ماه هیات وزیران به عنوان نهمین استاندار خراسان جنوبی رای اعتماد گرفت، امروز (هشتم آذر) با حضور وزیر کشور در بیرجند معرفی می‌شود.

همچنین در این آیین از خدمات “حمید ملانوری” استاندار سابق خراسان جنوبی که از آبان سال گذشته تاکنون این مسئولیت را برعهده داشت، قدردانی می‌شود.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.