#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، همه کسانی که «کرونا مثبت» می‌شوند مطابق نظر متخصصان و مراکز درمانی، در بیمارستان بستری می‌شوند یا در منازل و نقاهتگاه‌ها تا حصول سلامتی دوران قرنطینه را سپری خواهند کرد.

محمد صادق معتمدیان روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: بنابراین اگر از سوی بیماران برای قرنطینه در نقاهتگاه‌ها همکاری نشود، باید از ظرفیت دستور قضایی و نیروی انتظامی استفاده کرد، زیرا یک الزام قانونی است و عدم توجه به آن موجب افزایش آمار مبتلایان خواهد شد.

وی گفت: رمضان امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، شرایط متفاوتی داریم و در مراسم این ماه مبارک، همه مساجد اهل تشیع و تسنن ملزم به رعایت مصوبات ستاد کرونا هستند.

وی ادامه داد: تاکید مراجع عظام تقلید نیز عمل به نظرات کارشناسی در حوزه بهداشت و درمان و مصوبات ستاد ملی کروناست.

نماینده عالی دولت در استان خراسان جنوبی با اشاره به ملاقات هفته گذشته با دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در این دیدار گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان استان ارائه شد و ایشان نیز ضمن قدردانی از زحمات همه اعضای ستاد استانی کرونا، خراسان جنوبی را جزء استان‌هایی برشمردند که با هم افزاییِ دستگاه‌های اجرایی، در مدیریت بیماری کرونا موفق عمل کرده است.

توجه ویژه دولت به حوزه بهداشت و درمان استان

وی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم، توجه ویژه‌ای به حوزه بهداشت و درمان استان شده و به لحاظ تعداد تخت‌های ویژه، علیرغم اینکه استاندارد جهانی ۷ تا ۸ تخت است، این عدد در استان به ۱۰ و نیم رسیده، تعداد تخت‌های معمولی نیز از ۹۰۰ به یک هزار و ۶۰۰ تخت افزایش پیدا کرده و تعداد بیمارستان‌های استان از ۸ به ۱۴ رسیده است.

معتمدیان افزود: این در شرایطی است که مبنای توزیع امکانات و تجهیزات براساس شاخص جمعیتی است اما با توجه به توجیهات و پیگیری‌های صورت گرفته، دولت نگاه ویژه‌ای به استان خراسان جنوبی داشته است.

نیاز بازار و مردم به اقلام بهداشتی احصا شود

وی گفت: با توجه به بازگشایی اصناف باید نیاز بازار، مردم و کارخانجات به اقلام بهداشتی احصا شود تا بتوانیم از راه‌های مختلف اقلام مورد نیاز را تامین کنیم.

استاندار خراسان جنوبی همچنین با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تفرجگاه‌ها افزود: حضور مردم در پارک‌ها برای قدم زدن محدودیتی ندارد اما اسکان و چادر زدن ممنوع است و گشت‌های نظارتی باید با تذکر و راهنمایی، از کاهش حساسیت مردم نسبت به بیماری جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: برخی رسانه‌ها در شرایط دشوار کنونی که مردم با درگیری‌های ذهنی و اقتصادی مواجه هستند، نباید با انتشار اخبار کذب، نگرانی مردم را تشدید کنند.

معتمدیان گفت: کمیته اطلاع‌رسانی باید با رصد به موقع اخبار و کمک به صدا و سیما در تولید برنامه‌های آموزشی و توجیهی، شفاف‌سازی صادقانه را بسترسازی کرده، مانع نشر اکاذیب در جامعه شود تا خلاء اطلاعاتی مردم تامین شود.

وی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، این ماه را بهار قرآن و انفاق به مستمندان خواند و اظهار امیدواری کرد که از فیوضات این ماه عزیز بهره‌مند شویم.