مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ۴۴ نفر از زندانیان با ارفاقات قانونی به کانون گرم خانواده بازگشتند.

 عبدی  اظهار داشت: از ابتدای دهه فجر مسئولان قضایی زندان‌های استان با بررسی پرونده زندانیان و هماهنگی دستگاه قضایی با آزادی ۴۴ زندانی موافقت کردند که از این تعداد زندانی ۲۲ نفر از زندان مرکزی بیرجند و ۲۲ نفر از دیگر زندان‌های استان هستند.

وی با بیان اینکه هدف از اِعمال مجازات زندان اصلاح مجرمان و بازگشت سالم آنان به جامعه است ادامه داد: با دیدارهای مستمر از زندان‌ها و ملاقات قضات با زندانیان می‌توان آن دسته از زندانیانی که فرایند اصلاح آنان تکمیل شده و مطابق قانون ظرفیت استفاده از ارفاقات قانونی را دارند شناسایی و زمینه آزادی آنان را فراهم کرد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی تصریح کرد: تامین امنیت جامعه و برخورد قاطع با مجرمان جرائم مهم منافاتی با اعطای تسهیلات به مجرمان جرائم خرد و سبک ندارد و رعایت این سازکار تأکید شده از سوی ریاست قوه قضائیه می‌تواند رأفت و عطوفت اسلامی را در زندان های توسعه بخشد.

وی با اشاره به این که آزادسازی زندانیان در راستای سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری زندان‌هاست گفت: به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از حبس بر زندانی و خانواده او از همه‌ ارفاق‌های قانونی برای تغییر وضعیت زندانیان واجد شرایط و ایجاد زمینه آزادی آنان با اعطای مرخصی و موافقت با مرخصی پایان حبس استفاده می‌شود.

عبدی یادآور شد: این زندانیان حسن اخلاق رفتار در زندان‌ها را داشتند و از زندانیان جرائم مهم نبوده‌اند.

وی عنوان کرد: پرونده‌های مربوط به عفو« مقام معظم رهبری» هم اکنون در حال بررسی است و بزودی اعلام خواهد شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی همچنین از نصب ۴۴ پابند الکترونیکی به زندانیان دارای شرایط در استان خراسان جنوبی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب خبر داد و گفت: پابند الکترونیکی طرحی که زندانیان در خارج از محیط زندان تحت کنترل باشند.

وی افزود: حبس‌زدایی از سیاست‌ها و برنامه‌های مهم دستگاه قضایی بوده لذا پابند الکترونیک برای زندانیان شاغل در مراکز حرفه‌آموزی و اشتغال زندان‌های استان نصب شده است.

عبدی با بیان اینکه با نصب پابندالکترونیکی، زندانیان می‌تواند زندگی عادی داشته باشند اظهار داشت: از ویژگی‌های اجرای این طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و صرفه‌جویی در هزینه است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور