۹۰ اثر هنری مرتبط با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده روز سه‌شنبه در بیرجند رونمایی شد.

همچنین نمایشگاه آثار تجسمی که به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تولید شده است، در محل سالن نگارخانه سینما بهمن بیرجند گشایش یافت.

رییس حوزه هنری خراسان جنوبی در این آیین گفت: بعد از شهادت سردار سپهبد شهید سلیمانی هنرمندان استان برای خلق آثار هنری وارد میدان شدند لذا در یک سال گذشته تلاش‌هایی زیادی در این خصوص انجام شده است.

مجید کریمیان افزود: همچنین از ۱۳ آبان امسال تاکنون، تولید و حمایت از محصولات هنری با محوریت سردار دل‌ها جزو اولویت‌های حوزه هنری خراسان جنوبی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان استان که امروز افتتاح شد، ۹۰ اثر هنری شاخص درخصوص سردار سلیمانی و دانشمند شهید محسن فخری‌زاده به نمایش گذاشته شده است.

رییس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به رونمایی از ۹۰ اثر هنری مرتبط با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دانشمند شهید محسن فخری‌زاده اظهار داشت: در این زمینه ۱۹ استوری موشن، ۲۶ اثر تجسمی، ۲ ویدئو شعر، یک تئاتر، سه مستند کوتاه، ۱۸ ویدئو خاطره، یک موشن گرافیک، سه دکلمه نماهنگ، چهار نماهنگ، ۲ برنامه تلویزیونی و یک ویدئو کلیپ نیز توسط هنرمندان استان تهیه شده است.

وی تصریح کرد: آثار تولیدی هنرمندان استان از ۱۰ روز قبل به تدریج در فضای مجازی و رسانه‌ای استان در حال انتشار است تا از این طریق به توسعه و ترویج فرهنگ مقاومت کمک کنیم.

این آیین با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند و جمعی از مسوولان و هنرمندان برگزار شد.