مراسم رژه ۲۹ فروردین روز ارتش در هوای بارانی بیرجند برگزار شد تا بار دیگر اقتدار و اتحاد نیروهای مسلح به نمایش گذاشته شود.

همزمان با “روز ارتش و بزرگداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان” یگان‌های منتخب نیروهای مسلح مستقر در خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) در مسیر بلوار شهید صیاد شیرازی شهر بیرجند رژه رفتند.

در این مراسم که مسوولان عالی استان، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، یگان‌های پیاده، موتوری و خودرویی زیر بارش باران بخشی از توان رزمی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی در این مراسم گفت: اگر کشوری تجهیزات، تسلیحات و ادوات نظامی به اندازه کافی نداشته باشد آماج و هدف قابل رویت برای دیگر کشورهاست.

امیر سرتیپ دوم ستاد “جلیل شاطری” افزود: نیاز است برای ایجاد بازدارندگی، خود را به تسلیحات روز تجهیز کنیم لذا امروز به مردم و جهان ثابت می‌کنیم هوای برفی یا بارانی و شرایط محیطی فرقی ندارد بلکه هدف اصلی ایجاد و تقویت امنیت است.

نمایش اقتدار نیروهای مسلح در هوای بارانی بیرجند + فیلم

در ابتدای مراسم رژه روز ارتش، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان بدو ورود به مقام شامخ شهیدان انقلاب، دفاع مقدس و مدافع وطن ادای احترام کردند.

پس از قرائت قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، رژه نیروهای مسلح از مقابل جایگاه آغاز شد.

یگان وحدت نیز متشکل از نیروهای مختلف نظامی و انتظامی از مقابل جایگاه رژه رفت تا نمادی از اتحاد نیروهای مسلح در حفظ و حراست از میهن اسلامی باشد.

در ادامه این مراسم یگان‌های پیاده، زرهی و خودرویی از مقابل جایگاه عبور کردند.

نمایش اقتدار نیروهای مسلح در هوای بارانی بیرجند + فیلم

همچنین دیده بان‌های سیار، سامانه‌های پیشرفته هوایی، راداری، پدافند هوایی و تجهیزات مقابله با اغتشاشات در مراسم رژه امسال به نمایش گذاشته شد.

امام خمینی (ره) فروردین سال ۱۳۵۸ در پیامی خطاب به ملت ایران، ۲۹ فروردین را روز ارتش اعلام کردند و از آن زمان هر سال در سراسر کشور رژه نیروهای مسلح در این روز برگزار می‌شود.