با پیگیری نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ۱۲ هزار تُن جو و ذرت برای تأمین نهاده‌های دامی دامداران استان تأمین شد.

، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره بهتأمین ۱۲ هزارتُن جو و ذرت برای دامداران خراسان جنوبی اینکه برای رفع مشکل کمبود نهاده‌های دامی در استان، همراه نمایندگان استان در مجلس جلسه‌ای با مسئولان و متولیان کشوری از جمله معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سامان امور عشایر کشور در این زمینه برگزار شد، گفت: در این جلسه تأمین ۶ هزار تن جو و ۶ هزار تن ذرت در مرحله اول به خراسان‌جنوبی تصویب شد.
قوسی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده بر اساس جمعیت دامی شهرستان و پلاک کوبی انجام شده توزیع انجام می‌شود.
وی به ارائه پیشنهادات در خصوص استمهال تسهیلات دریافتی دامداران، خرید دام مازاد توسط شرکت پشتیبابی امور دام و تامین نقدینگی دامداران و تعاونی‌ها برای خرید علوفه مورد نیاز به معاون وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: در صورت تایید این پیشنهادات از سوی وزیر جهاد کشاورزی در استان اجرا می‌شود.

قوسی همچنین از اختصاص هزار ۳۰۰ تن جو به صورت ویژه برای دام عشایر خبر داد و گفت: همچنین در این جلسه تصویب شد که برای خرید علوفه و رفع مشکل نقدینگی تعاونی و تشکل‌های عشایری تسهیلات یک ساله و پنج ساله در اختیار تعاونی‌های عشایری قرار داده شود تا عشایر در این زمینه نیز مشکلی نداشته باشند..

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت:در خصوص اعطای تسهیلات کم بهره و اعتبارات بلاعوض به بهره برداران بخش کشاورزی در راستای جبران خسارت‌های خشکسالی وزیر جهاد کشاورزی در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ نامه‌ای به وزیر کشور نوشته اند که آن را پیگیری می‌کنیم..