#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: موارد ابتلای خانوادگی به کرونا در استان خراسان جنوبی افزایش یافته و در موج سوم بیشترین آمار مربوط به ابتلاهای خانوادگی است.

دکتر فرشید عابدی افزود: حدود ۱۰ روز است که موج سوم بیماری کرونا شروع شده و باعث شلوغی بیش از اندازه بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند شده که متاسفانه در این موج بیشترین آمار مربوط به ابتلاهای خانوادگی است.

وی اظهار داشت: به گونه‌ای که در ۲ شب گذشته خانواده‌هایی بودند که همه با هم نیاز به بستری شدن داشتند و این بسیار جای نگرانی دارد.

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوچکترین اقدامی است که می‌توانیم برای نجات جان خود و اطرافیانمان انجام دهیم.

وی تاکید کرد: حتما ماسک را به عنوان یک فریضه واجب در نظر بگیریم چرا که اگر کرونا کنترل شود نیاز به اقدامات سختگیرانه کمتری خواهد بود ولی فعلا نیاز است که حتما از ماسک استفاده شود.

عابدی افزود: استفاده از ضدعفونی‌های پایه الکلی فراموش نشود و فاصله ایمن که همان فاصله ۲ متری است، حتما رعایت شود.

وی گفت: از هم‌استانی‌های عزیز تقاضا می‌کنم پروتکل‌های بهداشتی را برای حفظ جان خود و اطرافیانشان به عنوان یک فریضه واجب رعایت کنند تا بتوانیم جامعه خودمان را نسبت به این ویروس، ایمن کنیم.

روند ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی پس از خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و خرداد امسال، بار دیگر در شهریور ماه صعودی شد و این روند همچنان ادامه دارد.

موارد بستری بیماران تنفسی و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی طی ۲ هفته اخیر به شدت افزایش پیدا کرده و به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تا امروز همچنان شهرستان بیرجند (مرکز استان) در رتبه اول است.

استاندار خراسان جنوبی در نشست اخیر ستاد استانی مدیریت کرونا از احتمال بازگشت محدودیت‌ها در این استان خبر و به کمیته مربوطه ماموریت داد تا در مدت ۷۲ ساعت موارد پیشنهادی را بررسی و اعلام کند.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، بیش از سه هفته است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد.

براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا در استان خراسان جنوبی، پنج شهرستان استان شامل بیرجند، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند که نسبت به وضعیت قبلی سه شهرستان قرمز اضافه شده است.

شهرستان‌های درمیان، زیرکوه، سرایان و سربیشه در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های بشرویه و خوسف هم در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند و هیچ یک از ۱۱ شهرستان این استان در وضعیت سفید (کم خطر) نیست.