مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۲۳ هزار و ۸۷۳ خانوار این استان با بهره‌گیری از طرح کالابرگ الکترونیکی، اقلام مورد نیاز خود را خریداری کرده‌اند.

 غلامرضا اشرفی  اظهار داشت: این تعداد خانوار بیش از ۲۳۲ میلیارد ریال خرید کالا انجام دادند.

وی افزود: برنج به مقدار ۳۵۲ هزار و ۹۰۳ کیلوگرم بیشترین اعتبار (بالغ بر ۱۰۵ میلیارد ریال) را در بین ۱۱ قلم کالای اساسی طرح کالابرگ الکترونیک به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۲ هزار و ۸۲۰ پایانه فروشگاهی در این استان به اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی پیوسته‌اند.

وی بیان کرد: از این تعداد فروشگاه تاکنون بیش از هزار و ۸۴۰ فروشگاه تراکنش به ثبت رسیده است.

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی از روز سه‌شنبه (۱۷ مرداد) آغاز شد و دهک‌های اول تا سوم تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) با ۹ میلیون جمعیت خانوار که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند، در صورتی که ۵۰ درصد از اعتبار یارانه را که ۲۰۰ هزار تومان می‌شود را از ۱۱ قلم کالای اساسی خرید کنند، مبلغ یارانه از ۴۰۰ هزار تومان با ۳۰ درصد افزایش به ۵۲۰ هزار تومان می‌رسد.

اعتبار یارانه روی کد ملی سرپرست خانوار شارژ می‌شود و اعضای خانواده با استفاده از همه کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، می‌توانند خرید از طرح کالابرگ را انجام بدهند ضمن اینکه خرید در طرح کالابرگ الکترونیکی مانند خریدهای عادی هیچ هزینه و کارمزدی ندارد.

دولت سیزدهم با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک و اعلام قیمت‌های ثابت ۱۱ قلم کالای اساسی تا پایان سال، به‌ دنبال حمایت از معیشت و سلامت غذایی اقشار کم‌درآمد است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور