نمایشگاه خوشنویسی سردار دل‌ها و کارگاه همنویسی همزمان با سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیرجند افتتاح شد.

همزمان با افتتاح این نمایشگاه، کارگاه همنویسی نیز عصر شنبه با حضور هنرمندان انجمن خوشنویسی خراسان جنوبی و با موضوع سردار شهید سلیمانی در نگارخانه استاد اسماعیلی مود برپا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در حاشیه افتتاح نمایشگاه خوشنویسی سردار دل‌ها گفت: در این نمایشگاه ۴۰ اثر خوشنویسی از هنرمندان استان با موضوع سردار دل‌ها به نمایش درآمده است.

ناصر نبی‌ زاده افزود: علاقه‌مندان می‌توانند از امروز به مدت یک هفته از ساعت ۸ تا ۱۲ از این نمایشگاه دیدن کنند.

همچنین در این آیین با حضور «عبدالهادی فقهی زاده» معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام «علی ملانوری» مدیرکل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان و هنرمندان استان از اثر هنری و خوشنویسی «نماز» رونمایی شد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

پیکر پاک سردار شهید سلیمانی و همرزمش سردار حسین پورجعفری پس از تشییع باشکوه در عراق و شهرهای اهواز، مشهد مقدس، تهران و قم، روز سه‌شنبه ۱۷ دی با حضور کم‌نظیر مردم در کرمان زادگاهش تشییع و بامداد چهارشنبه در گلزار شهدای این شهر طبق وصیت‌اش، به خاک سپرده شد.