امیر جلیل شاطری امروز دوشنبه در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی مختص آحاد ملت ایران است و توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ویژه ارتش در خراسان جنوبی اجرای برنامه‌هایی برای گرامیداشت دهه فجر پیش‌بینی شده است.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی با بیان اینکه وحدت را باید در هه فجر به منصه ظهور برسانیم، گفت: در همین راستا همایش پیاده‌روی خانوادگی در محکومیت اهانت به قرآن و اقدام پارلمان اروپا در تروریستی خواندن سپاه با حضور بازنشستگان نیروهای مسلح روز پنج‌شنبه از میدان غفاری تا میدان کوهنورد برگزار می‌شود.

وی از برگزاری رژه موتوری نیروهای مسلح به مناسبت ۱۲ بهمن و آغاز دهه فجر و سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی در سطح استان، افزود: برگزاری محفل انس با قرآن، نورافشانی و گلبانگ الله‌ اکبر در شب ۲۲ بهمن، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه، سخنرانی در خضری به مناسبت سالروز نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن، تبیین دستاوردهای انقلاب از جمله برنامه‌ها در دهه فجر است.

امیر شاطری با اشاره به وابستگی نیروهای مسلح قبل از انقلاب، ادامه داد: اما امروز برقراری امنیت داخلی، حضور پرقدرت در عرصه دریا و فضا و ارتقای توان رزم و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران از اولویت‌های دفاعی ما است.

به گفته وی، ویژگی جنگ‌های آینده قدرت تخریب، هوشمندسازی و چرخه اطلاعات و زمان کوتاه درگیری و جنگ‌های نیابتی است و نیروهای مسلح از دانشمندان داخلی برای تولیدات محصولات فناورانه استفاده می‌کنیم و اکنون هلی‌کوپتر ما با توجه به تجهیرات داخلی در شب حرکت ‌می‌کند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی با بیان اینکه ارتش برای تولید و ساخت تجهیزات متکی به توان داخلی است، تأکید کرد: نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز مستکبران و زورگویان دنیا را به زانو درآورده و هیچ کشوری جرأت مقابله نظامی با ایران را ندارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در استان خراسان جنوبی با تقدیم ۹۶۰ شهید، جانباز و آزاده پایبندی خود به انقلاب و آرمان‌های حضرت امام(ره) را ثابت کرده است، افزود: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران جزو هشت ارتش برتر جهان به لحاظ قدرت، دانش و نیرو است.