مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: نماز جمعه فردا (۲۸ خرداد) در بیرجند برگزار نمی‌شود و در سایر شهرستان‌های استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد کرونا اقامه خواهد شد.

حجت الاسلام حامد شاهبیکی روز پنجشنبه  افزود: با وجود اینکه برگزاری نماز جمعه در مناطق زرد و نارنجی بلامانع است اما به دلیل نبود شرایط لازم برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی این فریضه فردا هم در مرکز استان برگزار نمی‌شود.

وی اظهار داشت: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های زرد استان طبق روال معمول با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه می‌شود و در مناطق نارنجی حداکثر با حضور ۱۰۰ نفر باید برگزار شود که در حال حاضر این شرایط در مرکز استان وجود ندارد.

مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه نمازگزاران از هر گونه تجمع در محل برپایی نماز خودداری کنند گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی یک وظیفه عمومی است که در تامین سلامت مردم و بهداشت جامعه نقش مستقیم دارد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و ۲۶ شهر این استان محل برپایی نماز جمعه است.

نماز جمعه هفته گذشته (۲۱ خرداد) به جز بیرجند در ۱۰ شهرستان دیگر استان اقامه شد و در مرکز استان از ۱۳ فروردین امسال در پی آغاز روند صعودی ابتلا به کرونا برگزار نشده است.

خراسان جنوبی در اردیبهشت امسال از پیک چهارم کرونا عبور کرد و با وجود کاهش موارد سرپایی و بستری بیماران مبتلا به کرونا اما وضعیت این استان همچنان شکننده است.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، سه شهرستان این استان شامل بیرجند، قاینات و بشرویه در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند و هشت شهرستان دیگر شامل طبس، فردوس، سرایان، نهبندان، خوسف، درمیان، سربیشه و زیرکوه در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.