فرماندار زیرکوه گفت: شعب اخذ رای قبل از برگزاری انتخابات ضدعفونی می‌شود و ترجیحا در فضای باز برپا خواهد شد.

محمدحسین عربشاهی روز پنجشنبه افزود: در این شهرستان ۶۸ شعبه اخذ رای در روز جمعه ۲۸ خرداد فعال خواهد بود که از این تعداد ۳۳ شعبه ثابت و ۳۵ شعبه سیار است.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۱ شعبه در نقاط شهری و ۵۷ شعبه در نقاط روستایی پیش‌بینی شده است و ۱۴۲ صندوق اخذ رای، آرای مردم را در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمع‌آوری می‌کنند.

فرماندار زیرکوه گفت: تدابیر لازم برای حفظ سلامت مردم و مجریان برگزاری انتخابات اندیشیده شده است و هزار و ۳۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی آماده برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در شهرستان زیرکوه هستند.

وی افزود: ابلاغ کردیم که در شعب سیار، خودروها در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با حداقل نیروها در مناطق روستایی تردد داشته باشند.

عربشاهی اظهار داشت: سعی شده که از ۱۵ روز گذشته هیچ گونه اقدام حفاری در حوزه شهرستان انجام نشود تا در روز انتخابات در زمینه زیرساخت ارتباطی دچار مشکل نشویم.

وی گفت: زیرساخت‌های ارتباطی در شهرستان زیرکوه کنترل شده است و در شعب اخذ رای شهرستان نقطه کوری در این خصوص نداریم.

فرماندار زیرکوه افزود: مردم باید حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند تا دولت و شوراهای اسلامی مقتدر برای اعتلای ایران اسلامی پای کار بیایند.

وی گفت: انتخابات در ایران اسلامی برگرفته از نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر شیوه دموکراسی و آرای مردم است و مردم در شکل‌گیری ارکان حکومت نقش عمده را ایفا می‌کنند که از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی عنوان کرد: از مردم شهرستان زیرکوه و خراسان جنوبی می‌خواهیم که با حضور آگاهانه در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی دیگر از جلوه‌های باشکوه تعهد دینی و عزم ملی خود را در روز ۲۸ خرداد  به نمایش بگذارند و برگ زرین دیگری را به افتخارات نظام جمهوری اسلامی بیفزایند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.