#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: در خراسان ‌جنوبی هنوز موردی از بیماری قارچ سیاه مشاهده نشده است.

غلامرضا شریف‌زاده  اظهار کرد: شایع‌ترین نوع درگیری قارچ سیاه، تاثیر بر روی مخاط دهان، بینی و سینوس‌های اطراف، درگیری پوستی، گوارشی و کلیوی است.

وی با اشاره به مشکلات دارویی در کشور، افزود: خوشبختانه خراسان جنوبی کمبودی از حیث داروی بیماران کرونایی و همچنین سرم ندارد تمام تلاش ما برطرف کردن کمبودهای دارویی در داروخانه های استان است.

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به محموله جدید واکسن، تصریح کرد: هم اکنون برای تزریق نوبت اول واکسن کرونا تنها سینوفارم موجود بوده و با ورود محموله جدید واکسن برای تزریق نوبت اول به گروه‌های هدف در اختیار مراکز واکسیناسیون قرار می‌گیرد.

شریف‌زاده ادامه داد: سهمیه دوز دوم واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا و کووبرکت ذخیره سازی شده است و مردم نباید نگران باشند و بدانند گوش فرادادن به شایعات استرس‌ها و میزان ابتلا را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه همچنان دوری از دورهمی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توصیه می‌شود، یادآور شد: از مردم می‌خواهیم در زمان رسیدن نوبت واکسن، حتما واکسن را تزریق کنند، ترسی از واکسیناسیون نداشته و به شایعات توجه نکنند.

شریف زاده با بیان اینکه در مجموع ۲۹۶ هزار و ۶۲۳ نفر واکسن کرونا را دریافت کردند که ۲۰۲ هزار و ۶۲۴ نفر (یعنی ۳۵.۱ درصد جامعه هدف) دز اول و ۹۳ هزار و ۹۹۹ نفر (۱۶.۳ درصد) واکسن دز دوم را دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: ۸۵ درصد گروه گروه سنی بالای ۸۰ سال در خراسان جنوبی تاکنون واکسینه شده‌اند.