نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی:
نمایندگان مجلس تدبیری کنند تا فضای مجازی را از دست بیگانگان در آورند/ نظارت بر تأمین و توزیع کالاهای اساسی باعث کاهش التهاب در جامعه می شود

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه نگرانی ها در خصوص رها بودن نظارت بر فضای مجازی وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه شرایطی بوجود آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا فضای آموزشی کشور در بستر فضای مجازی انجام می‌شود، لذا این مجلس باید کنترل فضای مجازی را ازدست بیگانه بگیرد و در اختیارمتخصصین داخل کشور قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی امروز در دیدار با آقای «حسین خسروی» نماینده مردم شریف بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تشکیل مجلس یازدهم باعث خوشحالی مردم و خوشنودی رهبر معظم انقلاب اسلامی گردید، گفت: در سال ابتدایی مجلس نمی توان انتظارات زیادی از مجلس شورای اسلامی داشت چرا که نیاز است مجلس از درون آب‌بندی شود و هم به سال انتهایی دولت برخورد کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه سال دوم و سوم مجلس سال‌هایی است که یک مجلس می تواند تصمیمات بسیار مهم و سرنوشت سازی بگیرد، اظهار کرد: در این سال‌ها نمایندگان هم به وظایف خود آشنا شده‌اند و هم با دولت جدید که انگیزه فراوان دارند، در یک زمان قرار می گیرد.

وی عامل اصلی نجات زندگی بشری را فرهنگ آن جامعه دانست و افزود: اگر فرهنگ درست شود همه‌ی امور دیگر که زیر مجموعه آن قرار دارد، به شکل صحیح جلو می رود.

امام جمعه بیرجند در ادامه بیان داشت: فرهنگ بد نیز محصول بد و فرهنگ خوب محصول خوب است، اما گاهی برخی مسائل به فرهنگ اولویت پیدا می‌کند، همانند اوایل انقلاب اسلامی که بعد از حمله صدام به کشور مسائل نظامی نسبت به مسائل فرهنگی اولویت پیدا کرد.

وی تصریح کرد: اما در طول جریان جنگ نیز به مسائل فرهنگی پرداخته می‌شد، امروز نیز جنگ اقتصادی است و نیاز است که مسائل و موارد جنگ اقتصادی به طور جدی پیگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه مهمترین مسئله‌ای که در جنگ اقتصادی باعث ایجاد التهاب در جامعه می شود، نبود کالاهای اساسی در بازار است و باعث به وجود آمدن چند نرخی و چند برابری می شود، گفت: یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از این مشکل توزیع کالابرگ بین خانواده ها است، یعنی وقتی این کالابرگ به موقع به دست خانواده ها برسد و وقت هم برای دریافت این کالاها وجود داشته باشد، دیگر نه التهابی خواهد بود و نه صفی تشکیل می شود.
وی با تاکید بر اینکه دولت موظف است این کالاهای اساسی را تهیه کند، بیان کرد: برخی می‌گویند دلال‌ها باعث گرانی هستند، اما این دلالان نیستتند که باعث گرانی‌اند، بلکه لیبرال هایی هستند که هیچ حرامی را حرام نمی‌دانند و کارشان هم دزدی و اختلاس و احتکار است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با انتقاد از نظارت بر تخصیص منابع ارزی کشور، گفت: در رسانه ها مطرح شد که عده‌ای ارز ۴۲۰۰ تومانی می گیرند تا کالای اساسی وارد کنند، اما می‌بینیم که خوراک سگ و گربه، عروسک یا سنگ پا وارد کرده اند.

ی در ادامه خاطر نشان کرد: وقتی دولت موظف بشود که کالاهای اساسی مردم را تهیه کند و بدست مردم برساند، دیگر نیازی نیست منابع را بدست یک تعداد دلال واگذار نماید، تا آن دلال کالای اساسی را تامین کند، که حاصل آن این نرخ های چند برابری می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه متاسفانه

رسانه های بیگانه، التهاب در جامعه را افزایش می دهند، گفت: اگر جلوی این التهابات به موقع گرفته شود، دشمن هیچ کار نمی تواند بکند، بلکه اصلا دشمن کاره ای نیست؛ دشمن به وسیله همین عناصر خود فروخته داخلی کار خودش را پیش می برد.
وی افزود: اگر در کشور نظارت درست انجام شود، دشمن نمی تواند کاری بکند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وقتی کالای اساسی به موقع تامین و توزیع شد، التهاب در بین مردم از بین می رود، گفت: خب چرا این کار را نمی کنند؟! نه تنها نمی کنند، بلکه آنچه که بود را هم برهم زدند، به عنوان مثال طرح کارت سوختی که هزینه‌ شده بود و مردم هم به آن عادت کرده بودند از میان برداشتند، بعد که مشکل بنزین پیش آمد و مشاهده کردیم که چطور امور جامعه بهم می‌ریزد و در این حال مسئول اصلی این مسئله می‌گوید من خبر نداشتم و صبح جمعه متوجه شدم، این موارد قابل گذشت نیست.
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه دشمن بیرونی نمی تواند در کشور کاری کند، گفت: دشمنان به خودشان مشغول‌اند، ولی پادو دارند که نقشه هایشان را در کشور انجام می دهند.
وی با اشاره به اینکه همیشه که نمی شود گناه مشکلات به وجود آمده را بر گردن دیگری انداخت، بیان کرد: همه ما مردم مقصر این وضع جامعه هستیم، چرا که دولت‌ها و شوراها و مجلس را چه کسی انتخاب می کند؟
امام جمعه بیرجند در ادامه با اشاره به اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی به زیبایی اختیار انتخاب مسئولین را هر چهار سال به مردم سپرده است، گفت: قانون اساسی به مردم این عزت را داده است که برای خود خدمتگزار انتخاب کنند نه آقا بالاسر؛ بعد مردم به جای انتخاب خدمتگزار برای خود دردسر انتخاب می کنند.

وی تصریح کرد: مردم بایستی در طی این چهار سال عملکرد خدمتگزاری که برای خود برگزیده اند را زیر نظر بگیرند و در انتخاب دوباره‌ی او با بررسی گذشته‌اش رای بدهند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به شرایط به وجود آمده در فضای آموزشی کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: در حال حاضر مسائل مربوط به آموزش و پرورش از طریق فضای مجازی دنبال می شود، و اگر فضای مجازی از دست دشمت گرفته نشود، واویلاست؛ نمی شود که برای آموزش دادن چند تا مسئله درسی تمام فکر و ذهن کودکان و نوجوانان را در اختیار دشمن گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی تاکید کرد: این مجلس باید کنترل فضای مجازی را ازدست بیگانه بگیرد و در اختیار متخصصین داخل کشور قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه در بحث مسائل منابع طبیعی بارها و به‌طور مکرر به مسئولین ذی‌ربط گفته شده که نسبت به مردم روستاهای استان گذشت داشته باشند، خاطرنشان کرد: باز هم به دفتر گزارشاتی می‌رسد که این سازمان در مناطق دورافتاده استان اگر فردی بخواهد گندمی بکارد، آن فرد را دادگاهی می کنند و کلی باعث آزار و اذیت فرد می شوند.
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی خاطر نشان کرد: اما جای این سئوال است که چگونه می‌شود که در رسانه می‌بینیم در جایی از کشور که زمین‌های ارزشمندی هم دارد سر کیسه باز است و یکباره ویلاهایی و روستاهایی ساخته می شود، اما در استان خراسان جنوبی که آن روستایی بیچاره که حتی ممکن است کرایه ماشین نداشته باشد او را به دادگاه می‌کشانند؟

وی در ادامه افزود: بارها به مسئولین منابع طبیعی استان گفته شده که اگر فردی می خواهد در زمین‌هایی که در جایی واقع شده که ارزش افزوده ندارد، کشاورزی بکند با تنظیم قرادادی بین فرد و منابع طبیعی، اجازه‌ کشاورزی را به او بدهید، حتی اگر ممکن است آن زمین درآمد خوبی داشته باشد از او هزینه‌ای هم بگیرید، ولی آن کشاورز را دادگاهی نکنید.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان خاطر نشان کرد: هیچ ثوابی بهتر از گره گشایی از کار مردم نیست، و خدا فرصتی به شما داده که مخصوصا حالا که غیر از گره گشایی شخصی حالت جهاد دارد، چراکه در مقابل گره هایی که بیگانه در کار مردم ایجاد می کند شما گره‌گشایی کنید.