مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۴۸۴ بیمار خراسان جنوبی با ثبت‌نام در صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج که آبان امسال در کشور راه‌اندازی شد، از خدمات این صندوق برخوردار شده‌اند.

علی اربابی  افزود: دولت سیزدهم با هدف تامین مالی مطلوب خدمات درمانی، دارو و کالاهای سلامت‌محور برای بیماران خاص و صعب‌العلاج و ارتقای پوشش بیمه‌ای آنها، صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج را در سازمان بیمه سلامت ایران تشکیل داده است.

وی خاطرنشان کرد: صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج سوم آبان امسال رونمایی شد و ۲۶ بیماری به عنوان بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج زیر پوشش این صندوق قرار گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: بیماران مبتلا به این نوع بیماری‌ها می‌توانند از تعهدات سازمان‌های بیمه گر در پوشش خدمات درمانی، دارو و کالاهای سلامت‌محور مرتبط با بیماری و خدمات بازتوانی، توانبخشی و مراقبت‌های دوره‌ای که به تایید مراجع ذیصلاح رسیده باشد، استفاده کنند.

وی افزود: بیماران خاص و صعب‌العلاج با بارگذاری مدارک و اسناد مورد نیاز در سامانه “شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران” و تایید بیماری و نوع خدمات درمانی که دریافت می‌کنند از مزایای این صندوق بهره‌مند می‌شوند.

اربابی گفت: در این مدت ۵۴۶ میلیون ریال هزینه درمان این بیماران در استان از سوی صندوق مورد نظر پرداخت و از این طریق دغدغه هزینه‌های گزاف درمان از آنها و خانواده‌هایشان رفع شد.

وی با تاکید بر اینکه بهره‌مندی از مزایای این صندوق منوط به ثبت‌نام بیماران خاص و صعب‌العلاج در سامانه بیمه سلامت کشور است گفت: روزانه ۱۲ نفر از بیماران استان با ورود به این سامانه عملیات ثبت‌نام خود را انجام می‌دهند و به نوعی نشاندار می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: براساس داده‌های موجود بیش از هزار و ۲۰۰ بیمار خاص و هزار و ۱۰۰ بیمار صعب‌العلاج زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هستند که از این تعداد هزار و ۱۰۰ نفر جزو بیماران خاص تالاسمی، هموفیلی، ام اس، کلیوی و پیوند اعضا محسوب می‌شوند.

وی گفت : همچنین ۹۲۷ بیمار مبتلا به سرطان در استان خراسان جنوبی داریم که براساس قواعد صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌توانند در این صندوق عضو و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

اربابی تاکید کرد: همه این بیماران باید در صندوق عضو شوند تا صد درصد هزینه‌های آنان در بخش‌های دولتی و ۸۰ درصد هزینه‌ها در بخش خصوصی پرداخت شود.

وی افزود: بسته خدمتی در صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج شامل پرداخت هزینه ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و توانبخشی است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: بیماران خاص و صعب‌العلاج برای بهره‌مندی از مزایا و خدمات این صندوق می‌توانند در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران ثبت‌نام یا به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مراجعه کنند

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور