مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: تامین شبکه گاز پایدار با تلاش شبانه روزی همکاران صورت می‌گیرد تا به هیچ عنوان قطع گاز خانگی را نداشته باشیم.

رحمان محمودی،  در نشست تشریح وضعیت گازرسانی با فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی استان، اظهار کرد: این استان در انتهای شبکه گاز کشور قرار دارد و به‌صورت انشعابی و تک شاخه از شبکه سراسری گاز تغذیه می‌شود.

وی با اشاره به وجود ۱۰۴۹ کیلومتر خط انتقال فشار قوی در خراسان حنوبی، گفت: حداقل فشار شبکه گاز باید در شرایط عادی ۴۰۰ سی پی آی باشد، در حالی که در حال حاضر این فشار در ورودی استان ۱۸۵ است.

محمودی تصریح کرد: کارشناسان و مهندسان شرکت گاز به صورت مستمر در تلاش هستند تا شهروندان خراسان جنوبی در تأمین گاز مورد نیاز با مشکل رو به رو نشوند.

وی با اشاره به افت فشار شدید شبکه‌های گاز به خصوص در غرب استان، بیان کرد: اولویت اصلی ما تامین گاز خانگی استان است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه فشار گاز در ورودی استان یعنی منطقه خضری ۱۸۵ بوده و در برخی مناطق از جمله طبس به ۵۸  و سرایان به ۴۸ کاهش یافته است، یادآور شد: فشار گاز برخی شهرهای استان به زیر ۵۰ سی پی آی نیز رسیده اما گاز قطع نشد؛ در صورتی که برخی شهرهای استان‌های دیگر با فشار بالای ۱۵۰ سی پی آی قطعی گاز داشتند.

محمودی با بیان اینکه در راستای پدافند غیرعامل باید خط انتقال گاز از دشت زابل به خراسان جنوبی را اجرایی کنیم تا علاوه از شمال استان از جنوب نیز تغذیه کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکثر گاز تزریقی به استان برای بخش خانگی مصرف می‌شود که از هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنیم مصارف غیرضروری گاز را در منازل به حداقل و صفر برسانند تا پایداری شبکه گاز برای همه مردم به خصوص در مناطق انتهای خط حفظ شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور