?استاندار خراسان جنوبی گفت: فرهنگ کار و تلاش که نشأت گرفته از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی ماست باید در بین همه آحاد مردم به ویژه جوانان نهادینه شود.
ملانوری با تأکید بر این مطلب در سمینار فرمانداران استان که به حضور معاونین استانداری همراه بود، خاطرنشان کرد: در همین راستا باید سرمایه های محلی با برنامه جامع در مسیر تولید قرار بگیرند.
?وی تأکید نمود: برای تحقق این موضوع و به منظور بهره برداری از منابع زرخیز استان از ظرفیت نخبگان و افرادی که کارهای خارق العاده انجام می دهند، استفاده شود.
?استاندار با تأکید بر این که باید خدا را شاکر باشیم که توفیق خدمت به بهترین بندگانش را نصیب ما کرده، گفت: خراسان جنوبی، به لحاظ داشتن مردم نجیب، آرام، شکرگذار و قدرشناس، بهترین استان کشور است.
?ملانوری با بیان این که مردم این دیار، ولی نعمتان ما هستند، متذکر شد: قدرشناسی از این نعمت مسئولیت در کار و تلاش برای مردم نمود پیدا می کند.
?وی تصریح نمود: مهمترین توصیه من به شما حُسن خُلق و مردمداری است و معتقدم کسی که مدیریت مجموعه ای را به عهده می گیرد، سرآمد است و دیگران از او الگو می گیرند .
?به گفته وی؛واقعیت این است که در جامعه ای که اخلاق نباشد، هیچ پیشرفتی وجود ندارد.
?استاندار، آگاهی، دانش و تخصص را لازمه مدیریت دانست و گفت: مدیر باید در هر سطح و بخشی نسبت به حوزه مسئولیتی خود، شناخت کافی و کامل داشته باشد.
?ملانوری افزود: مدیر در هر رده فعالیتی، با هر گرایش سیاسی، بومی یا غیر بومی، کارگزار نظام است و باید سیاست های دولت و نظام را با انگیزه کافی اجرا نماید.
?وی اظهار داشت: ما حتی اگر یک روز، مدیریت یک مجموعه را می پذیریم، در همان بازه کوتاه هم باید برنامه داشته باشیم.

?به گفته وی؛ بنده اعتقاد دارم اگر تخصص، حسن خلق و انگیزه باشد، حتی در یک روز، می توانیم اثری ماندگار از خود به جای می گذاریم.
?استاندار با تأکید بر این که توسعه همه جانبه و پایدار بر اساس نیازهای واقعی شکل می گیرد، گفت: فرصت ها و مزیت های مناطق را احصا نمایید و برنامه ها را بر اساس نیازهای واقعی شهرستان ها اولویت بندی کنید.
?ملانوری متذکر شد: ضعفی که در کنار همه داشته های موجود در این استان حس می شود، این است که تفکر توسعه ای به معنای واقعی وجود ندارد.
?وی ادامه داد: با وجود سرمایه و ثروتی که برخی افراد در اختیار دارند و ظرفیت ها را هم به خوبی می شناسند اما جرأت و جسارت ریسک پذیری را ندارند واز این که یک کار صنعتی راه بیندازند، می ترسند.
?به گفته وی؛ استان زمانی در مسیر پیشرفت قرار می گیرد که تفکر توسعه ای و قدرت ریسک مردم بالا برود.
?استاندار بر انگیزه دادن به جوانان هم تأکید کرد و گفت: جوانان ما نباید به دنبال رسیدن به کار دولتی باشند.
?ملانوری تصریح نمود: این موضوع اینقدر باید تکرار شود تا ملکه ذهن همه گردد و به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه پذیرفته شود.
?وی تأکید نمود: در همین راستا فرمانداران باید همه اقشار و گروه ها را به تعامل وادار کنند ، به این ترتیب که برای آحاد افراد جامعه نقش و مسئولیتی تعریف کنیم و از آنها کار بخواهیم، به این ترتیب در کنار ما خواهند بود.
?به گفته وی؛ از این طریق همه با هم به سمت جلو حرکت می کنیم و در یک راستا به توسعه همه جانبه استان می اندیشیم.
?استاندار، خلاقیت و نوآوری را هم از ویژگی های مدیران برشمرد و گفت: شهرداران، بخشداران، دهیاران و مدیران دستگاه ها را به ابتکار وادار کنید تا شاهد پیشرفت و ترقی در مجموعه باشید.
?ملانوری با بیان این که معتقدم اگر قرار است رو به جلو برویم، باید در قالب دولت بومی و محلی اقدام کنیم، تصریح نمود: قوانین مجلس و بخشنامه های دولت برای همه کشور است اما شاخ و برگ دادن و متناسب سازی آنها با شرایط موجود، وظیفه ماست.
?وی ادامه داد: اگر در زمینه توسعه بخش کشاورزی بخشنامه و دستورالعملی داریم، این که چطور آن را عملیاتی کنیم، چه میزان از ذخایر آبی منطقه برداشت کنیم تا محصول به ثمر برسد و منابع موجود آسیب نبیند و در چه مناطقی این مهم را اجرایی نماییم، از مواردی است که ما باید با توجه به بوم منطقه تصمیم گیری کنیم.
?استاندار تأکید کرد: اگر به خاطر غفلت ما و کوتاهی در مدیریت، یک نفر در جایی آسیب ببیند، ما باید جوابگو باشیم.
?ملانوری متذکر شد: در دولت بومی، ما قانون گریز نیستیم و از چارچوب ها و اصول خارج نمی شویم اما براساس اقتضائات محلی و منطقه ای مدیریت می کنیم و کار را به جلو می بریم.
?وی، ایجاد شبکه اطلاع رسانی را نیز از ملزومات موفقیت در کارها عنوان کرد و گفت: مردم اگر بدانند شما چه می کنید و چه برنامه هایی دارید، مطمئناً پیشرفت کارها سرعت بیشتری می گیرد.
?به گفته وی؛ بنا به تأکید رهبر معظم انقلاب بر لحاظ پیوست فرهنگی برای همه امور، اطلاع رسانی و کار فرهنگی کردن، لازمه موفقیت مدیران است.
?استاندار در بخش دیگری از سخنانش به شرایط کرونایی موجود اشاره کرد و تصریح نمود: با همه تلاش هایی که شد و با همراهی و تعامل اقشا و گروه های مختلف و با فرماندهی درست فرمانداران آمار ابتلا و فوتی های ما سیر نزولی پیدا کرده و با ادامه این روند، امیدواریم به حداقل ممکن برسد.
?ملانوری تأکید کرد: شب یلدا را دریابید و با استفاده از ظرفیت های اطلاع رسانی، رسانه ها، ائمه جماعات، تریبون داران و صاحبان نفوذ از مردم بخواهید دورهمی های این شب را به صورت مجازی برگزار نمایند.
?وی در ادامه از شعار تدبیر، تلاش و توسعه گفت و خاطرنشان کرد: به زودی ستاد مثلث تدبیر، تلاش و توسعه در استان شکل می گیرد تا با استفاده از ظرفیت مدیران دستگاه ها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بخش خصوصی به عنوان سه ضلع این مثلث، برای تحقق این شعار برنامه ریزی کنیم.

?به گفته وی؛ در قالب این مثلث، همه را به تحرک و تلاش وامی داریم و با به جوشش آوردن سرمایه های درون استانی و جذب سرمایه های بیرونی، در یک دوره زمانی دو یا سه ساله شاهد اتفاق های خوبی در استان خواهیم بود.
?استاندار با تأکید بر این که ستادهای متناظر شهرستانی هم باید در همین راستا شکل بگیرند، گفت: ما در این ستاد، تسهیل کننده شرایط برای حضور سرمایه گذاران هستیم.
?ملانوری متذکر شد: سرمایه گذارانی اجازه فعالیت در استان را پیدا می کنند که بتوانند کار مفیدی در راستای بهره برداری از ذخایر و منابع موجود انجام دهند.
?وی ادامه داد: ما از ایجاد و شکل گیری واحدهای صنعتی و تولیدی که منافع را تحت الشعاع قرار می دهند و برای استان انتفاعی ندارند، جلوگیری می کنیم.
?به گفته وی؛ دبیرخانه این ستاد در معاونت هماهنگی امور اقتصادی شکل می گیرد و امیدواریم بتوانیم تحول و تحرک جدیدی را در استان رقم بزنیم.
?استاندار در پایان تأکید کرد: بنده به دنبال مدیرانی پرتحرک و با انگیزه هستم، افرادی که با خلاقیت، نوآوری و احساس مسئولیت در راستای توسعه استان کار می کنند.
?ملانوری با تأکید بر این که آیندگان ما را قضاوت خواهند کرد، خاطرنشان کرد: مردم اگر احساس کنند کار و تلاشی در راستای رفع نیازهای شان صورت می گیرد، راضی و خشنود خواهند بود.
?وی متذکر شد: این که فردی مشکلش را در استانداری پیگیری نماید، نشان دهنده ضعف مدیریت در شهرستان است که زیبنده مدیران ما نمی باشد.
?به گفته وی؛ مهمترین وظیفه فرمانداران، رصد عملکرد مدیران به منظور فعال تر شدن آنان و انجام درست کارهاست.
?شایان ذکر است: در این جلسه که با حضور معاونین استاندار و فرمانداران شهرستان های ۱۱ گانه استان برگزار شد، مسایل و مشکلات مناطق مختلف هم مورد نقد و بررسی قرار گرفت.