#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

جناب آقای دکتر محمودی راد؛ رئیس محترم شورای اسلامی شهر بیرجند

با سلام و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات
همانگونه که جنابعالی و سایر منتخبین محترم مردم شریف بیرجند در ششمین دوره شورای اسلامی شهر مستحضر می‌باشند، برخورداری از برکات موهبت‌های مناسبتی از جمله ایام‌الله، اعیاد مذهبی و ملی از جمله عید نوروز و فراهم نمودن شرایط این امر از سوی عزیزانی که بر دوش کشیدن بار امانت مسئولیت و مدیریت شهر را به مدد آرای پاک و سالم مردم شریف پذیرفته‌اند، امری کاملاً بدیهی، اخلاقی، عرفی و شرعی و در عین حال مطالبه‌ای به حق از سوی همه شهروندان در هر مقام و منصب و طبقه اجتماعی و موقعیت جغرافیایی از این شهر می‌باشد. عدول عمدی از این وظیفه، قطعاً خیانت به اعتماد مردم عزیز و عدول سهوی از این تکلیف مهم، بدون شک غفلتی غیرقابل‌بخشش و مستوجب پاسخ‌خواهی و مطالبه گری جدی و در صورت نیاز، پیگیری‌های حقوقی و قضایی خواهد بود. در ماه‌های اخیر، مدار سهم مردم عزیز شهر از مدیریت شهری و محوریت همه‌ی تلاش‌های مشارکت آمیز این شهروندان دغدغه مند، حول انتظار برای تلاشی همراه با شفافیت و فعالیتی همراه با دلسوزی و اثربخشی برای فراهم کردن زمینه‌های آسایش و آرامش موهبت شهرنشینی از سوی منتخبین خود در شورای شهر چرخیده است، هر چند متأسفانه ضعف عملکردی درخور شأن این مردم شریف و ولایت مدار که نقطه‌ی اوج آن را در کم توجهی نسبت به تکالیف و وظایف در حوزه آماده‌سازی شهر برای استقبال از عید نوروز می‌توان مشاهده کرد، موجبات ناامیدی و بی‌انگیزگی آنان را فراهم و زمینه‌های رشد شدید نارضایتی‌ها و گلایه‌ها را به وجود آورده است.
انتظار به حق این مردم شریف و فرهنگ دوست آن بود که اعضای محترم شورای شهر به عنوان منتخبین امین مردم، پس از وصول نارضایتی‌ها و مشاهده عینی و میدانی شرایط اسفبار ایجاد شده و نیز مکاتبه این مجمع به شماره ۱۰۰/۱۴۰۱ در تاریخ ۱۶/۱/۱۴۰۱. و همچنین تذکرات متعدد از سوی مجاری ذیصلاح و دلسوزان و نخبگان و معتمدین عزیز شهر، بلافاصله با کمال قدرت و جسارت به نام حق مردم و به نام شأن عظیم شورا و به احترام اعتماد و اعتقاد عموم شهروندان به تک تک آرای ریخته شده در صندوق‌های رأی، به موضوع ورود کرده و ضمن بررسی جوانب امر، برگزاری جلسات متعدد و پاسخ‌خواهی صریح و شفاف از شهردار محترم و شهرداری، با احصاء نقطه نظرات، مسببان این سهل‌انگاری را به پیشگاه مردم شریف شهر معرفی و ضمن قبول قصور ایجاد شده، از محضر شهروندان عذرخواهی و در صورت محرز شدن هرگونه غفلت یا تخلف، اقدامات قانونی را با استفاده از ابزارهای قانونیِ در اختیار خود به نحو احسن انجام دهند. متأسفانه نه تنها چنین امری تا این لحظه محقق نشده است، بلکه سکوت معنادار این روزهای عزیزان شورا و فقدان پاسخگویی به افکار عمومی، راه را برای اظهارنظرهای مختلف، ایجاد شبهات متعدد، دامن گرفتن ماجرا در فضای غیرقابل‌کنترل مجازی و ارائه اظهارات به شدت ضد و نقیض و نهایتاً افزایش سؤال‌ها و نارضایتی‌ها و گلایه‌مندی‌های مردمی فراهم نموده است. ادامه این مسیر و تداوم راهبرد در پیش گرفته شده، قطعاً به پرده‌دری‌های آماری و اسنادی، منکوب کردن اظهارات یکدیگر با استفاده از ابزار توهین و اتهام و ایجاد حس ناامیدی و پشیمانی مردم عزیز از سپردن بار مسئولیت شهر بر دوش منتخبین خود منجر خواهد شد که این خود امری مذموم است. حال سؤال این است که دلایل سکوت اعضای محترم شورای شهر در قبال اتفاق‌های اخیر چیست؟ چرا اعضای محترم شورا در مسیر احترام به آرای مردم، در اقدامی که نشانگر وحدت و امیدبخشی انسجام در شورا باشد، به صورت هماهنگ و یکدست اعلام موضع نمی‌کنند؟ چرا مدیریت فضای خبری ایجاد شده با این سکوت راهبردی و غیرقابل قبول، به دست مسیرهای غیر موثق و ناآشنا در شهر افتاده و اعضای محترم، هیچ‌گونه پاسخی در قبال اظهارات کاملاً ضد و نقیض شهرداران محترم قبلی و فعلی و سایر اعزه نمی دهند؟ چرا اعضای محترم شورای شهر در راستای تکریم تعهد و قسم خود در قبال پاسخگویی به مردم شریف شهر، به صراحت و شفافیت اعلام موضع نمی‌کنند؟ متضررین اصلی و نهایی این ماجرا چه کسانی جز مردم عزیز شهر خواهند بود؟
لذا ضمن اظهار تأسف عمیق از شرایط ایجاد شده برای شهر و مردم شریف و شهیدپرور بیرجند، بار دیگر اعضای محترم شورای شهر را به میدان پاسخگویی صریح و شفاف در قبال اتفاقات روی داده دعوت نموده و مطالبه به حق این مردم عزیز، نخبگان، معتمدین، نیروهای ولایی و ارزشی، دلسوزان و فرهیختگان محترم شهر را در خصوص

۲۴/۱/۱۴۰۱
۱۱۰/۱۴۰۱
دعای خیر

چاره‌اندیشی فوری و شفاف‌سازی اظهارات ضد و نقیض مطرح شده در قبال مسائل مالی شهرداری و پیگیری هرگونه قصور یا تخلف از مجاری ذی‌صلاح قانونی را یادآور می‌گردیم. بدیهی است این مجمع نیز به عنوان نماینده طیف‌های حقیقتاً مردمی استان و با تأکید بر استمرار منش و راه غیرسیاسی و مستقل خود، با استعانت به درگاه الهی و مستحضر به حمایت‌های مردمی و عنایت توجه ویژه مسئولین محترم، حق پیگیری‌های مردمی و قضایی بعدی در صورت عدم پاسخگویی شفاف را برای خود محفوظ داشته و اطلاع‌رسانی اقدامات انجام‌شده در این راستا را به عموم شهروندان گرامی در دستور کار خواهد داشت.
و من الله التوفیق
سید ابوالقاسم حسینی
دبیر مجمع مطالبه گران استان خراسان جنوبی