#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: بعد از ورود به موج چهارم کرونا در سال جدید با تلاش کادر بهداشت و درمان، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، اعضای ستاد، دستگاه‌های مربوطه و رسانه‌ها روند صعودی را پشت سر گذاشتیم و اکنون در سیر نزولی بیماری قرار داریم.

حمید ملانوری، امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که پس از برگزاری نشست ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد، افزود: مرگ و میر ناشی از کرونا نیز کاهش یافته و امید است در روزهای پیش‌رو تا انتخابات وضعیت بهتری را داشته باشیم.

وی گفت: امیدواریم در انتخابات که میدان حضور و مشارکت مردم پای صندوق‌های رای است در زمان تبلیغات برای برگزاری نشست‌ها، گفت و گوها همچنین اخذ و شمارش آرا که تعدادی زیادی از مردم به عنوان عوامل اجرایی درگیر این موضوع هستند با کنترل کامل کرونا و آرامش بتوانیم این صحنه بزرگ سیاسی را برگزار کنیم که مثل همیشه آبروی نظام است.

استاندار خراسان جنوبی ضمن قدردانی از تلاش‌ همه مدیران استان در حوزه اجرایی به ویژه مدیریت کرونا اظهار داشت: طبق آخرین گزارش رسیده به لحاظ بیماران بستری مبتلا به کرونا، خراسان جنوبی در وضعیت بهتری قرار گرفته است و در حال حاضر هیچ شهرستان این استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار ندارد.

وی افزود: براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها که امروز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، پنج شهرستان این استان شامل بیرجند، فردوس، طبس قاینات و سرایان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و ۶ شهرستان‌ نهبندان، سربیشه، بشرویه، زیرکوه، درمیان و خوسف در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

ملانوری اظهار داشت: فعالیت‌ گروه‌های شغلی مختلف براساس آخرین رنگ‌بندی در شهرستان‌های استان ادامه می‌یابد و حضور در ادارات، برگزاری نشست‌ها و بازگشایی اصناف هم تابع رنگ‌بندی جدید و ضوابط قبلی است.

وی با اشاره به افزایش ۲ برابری حوزه‌های امتحانی دانش‌آموزان در استان گفت: آموزش و پرورش، حوزه‌های امتحانی را تا ۲ برابر افزایش داده است تا هم از ازدحام جمعیت کاسته شود و هم فاصله بین دانش‌آموزان افزایش یابد با این وجود ضد عفونی حوزه‌های امتحانی و پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اصناف با توجه به رنگ‌بندی جدید به فعالیت خود ادامه می‌دهند افزود: امیدواریم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۱۰۰ درصد برسد و ادارات هم این موضوع را پیگیری کنند.

وی از همراهی اصناف و کسبه استان با محدودیت‌های اعمال شده در کاهش شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد و گفت: هرچند خسارت‌هایی در این زمینه به واحدهای صنفی وارد شد اما همکاری آنان در اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا قابل تقدیر و تشکر است.

ملانوری افزود: طبق مصوبات قبلی ستاد کرونا، ورود مسافر از افغانستان به داخل کشور ممنوع است و فقط کارگران می‌توانند در حوزه بازارچه مرزی ورود پیدا کنند که در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر و گمرک همکاری داشته باشند که استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها با دقت انجام شود و فقط موارد خاص برای ورود به کشور با انجام معاینات پزشکی و تست لازم انجام می‌شود.

وی بر همکاری همه دستگاه‌ها برای گسترش تزریق واکسن کرونا در استان تاکید کرد و گفت: برای انجام واکسیناسیون همه دستگاه‌ها باید به کمک دانشگاه علوم پزشکی بیایند و در تامین فضا و تجهیزات این حوزه را همراهی کنند تا کار شتاب بیشتری بگیرد.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: با توجه به جمعیت سالمند خراسان جنوبی، مطالبه جدی استان افزایش سهمیه واکسن کرونا است که در این زمینه مکاتبات و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

وی افزود: درخصوص انتخابات پیش‌رو هم امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها انتخاباتی سالم و امن را در ۲۸ خرداد برگزار کنیم و سلامت مردم نیز مورد توجه باشد.

ملانوری گفت: به دلیل تعطیلی باشگاه‌های ورزشی در پی اعمال محدودیت‌ها مصوب شد به میزان مدت محدودیت‌ها به سقف قرارداد باشگاه‌های ورزشی دولتی که در اختیار بخش خصوصی قرار دارد، اضافه و اجاره بها در مدت محدودیت آنها بخشیده شود که در این زمینه دستگاه‌های نظارتی هم همکاری کنند.

سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی نیز در این نشست با بیان اینکه تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد ممنوع است گفت: متاسفانه برخی از افراد به این محدودیت توجه ندارند.

وی افزود: در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار و ۱۰۰ برگه جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای تردد شبانه رانندگان متخلف صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین روزانه ۱۷۰ خودرو به دلیل رعایت نکردن محدودیت‌های شبانه اعمال قانون شده‌ است اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۳۰ برگه جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در استان صادر شده و ۱۲۷ خودرو متخلف هم یک میلیون تومان جریمه شده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون از ورود پنج هزار و ۸۰۰ خودرو به داخل شهرها به دلیل وضعیت کرونا ممانعت شده و ۱۷ هزار و ۱۰۰ پیامک برای رانندگان متخلف در این مدت ارسال و ۴۷ هزار تذکر لسانی نیز انجام شده است.

وی یادآور شد: در اجرای این ماموریت‌ها، ۵۸۰ همکار ناجا در استان خراسان جنوبی به کرونا مبتلا شدند و ۴۷ نفر نیز از نیروهای پلیس به دلیل این بیماری بستری هستند.

انتهای پیام