رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: حدود ۲۰ پروژه نیمه تمام در شهر بیرجند احصا شده است که در کارگروه ویژه با حضور معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی برای پیشبرد آنها تصمیم گیری می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی عبدالرزاق‌نژاد افزود: در ۲ سال گذشته از دوره ششم شورای شهر بیرجند برخی پروژه‌های نیمه تمام تکانی خورد اما بنا به دلایلی هنوز به خروجی مناسب نرسیده است.

وی اظهار داشت: تا زمانی که سایر دستگاه‌های اجرایی همراه شورای شهر و شهرداری نباشند نمی‌توان پروژه‌ها را به انجام رساند لذا استانداری و راه و شهرسازی از مهره‌های اصلی بین دستگاه‌های اجرایی در تعامل با شورا و شهرداری هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: در این تعامل باید علت عقب ماندگی برخی پروژه‌ها ریشه یابی شود تا بتوانیم در این زمینه چاره اندیشی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در دیداری که اخیرا بااستاندار خراسان جنوبیی  داشتیم، پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه در استانداری برای پیشبرد پروژه‌های شهری مهم ارایه شد که مورد موافقت قرار گرفت.

حجت‌الاسلام عبدالرزاق‌نژاد گفت: یکی از مهمترین پروژه‌هایی که باید در این کارگروه ویژه مورد بررسی قرار گیرد، پادگان ۰۴ است و در موضوع تعریض خیابان ارتش، باز شدن خیابان معلم و عدل، احداث میدان اجتماعات، خسارت درختان خشکیده، چاه آب موجود در این محل، برداشتن برخی امکانات مربوط به ارتش باید با تعامل بین فرمانده ارشد آجا در استان، استانداری و راه و شهرسازی به نتیجه برسیم.

وی استفاده از پساب شهری برای فضای سبز را از دیگر پروژه‌های نیمه تمام شهر عنوان کرد و گفت: معتقد هستیم پساب شهر به هدر می‌رود لذا باید به نحوی ساماندهی و برای فضای سبز و کمربند سبز شهری استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند بیان کرد: طرح مطالعاتی این پروژه انجام شده اما نیازمند اعتباراتی است که باید دستگاه‌های اجرایی مربوطه به تسریع در اجرای آن کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه انتقال صنوف آلاینده از شهر بیرجند به سایت جدید تبدیل به یک پروژه تاریخی شده است ادامه داد: این موضوع از دوره چهارم شورای شهر بیرجند مطرح شده و هنوز خروجی مناسبی از آن دیده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالرزاق‌نژاد همچنین بر لزوم ساماندهی ورودی‌های شهر تاکید کرد و گفت: این ورودی‌ها به عنوان پیشانی شهر باید ساماندهی و بازسازی شود طوری که بتوان بیرجند را با پیشینه و قدمتی که دارد معرفی کرد.

وی احداث تقاطع های غیر هم سطح را از دیگر اولویت‌های شورای شهر و شهرداری برشمرد که به اعتبارات کلان نیاز دارد و افزود: در حال حاضر اولویت اول برای ساخت تقاطع غیرهمسطح در مهرشهر و بعد از آن غفاری، پاسداران و سه راه اسدی باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: کارگروه ویژه بررسی پروژه‌های شهر بیرجند اعضای ثابت از جمله معاون عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌ها، فرماندار، شهردار و رئیس شورای شهر بیرجند دارد که بنا به ضرورت و متناسب با موضوع جلسه از دستگاه‌های متولی به صورت متغیر دعوت می‌شود.

وی بیان کرد: اولین جلسه این کارگروه هفته گذشته با موضوع  پادگان ۰۴ برگزار شد و چند مصوبه هم داشت که باید اجرایی شود.

حجت‌الاسلام عبدالرزاق‌نژاد با اشاره به تفاهم نامه ۱۳ ماده‌ای بین ارتش، راه و شهرسازی و شهرداری درخصوص اراضی پادگان ۰۴ افزود: مقرر شده این تفاهم نامه اجرایی شود که امیدواریم خروجی مناسبی برای شهروندان داشته باشد.

وی گفت: قرار است جلسات کارگروه ویژه به صورت هفتگی برگزار شود تا شاهد سرعت گرفتن پروژه‌های شهری در تعامل استانداری، شورای شهر، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند تصریح کرد: هدف از تشکیل این کارگروه ویژه تعامل بیشتر بوده نه دخالت دستگاه‌های دولتی در امور شهری لذا آنچه مورد انتظار است اجرایی شدن مصوبات و پروژه‌ها بوده تا نفع آن به شهروندان برسد.