#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: موفقیت در جراحی اقتصادی که دولت سیزدهم شروع کرده، نیازمند همراهی مردم است زیرا در حال حاضر ۹۰ درصد اعتبارات خرج امور جاری می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در جمع همیاران بازار در امر نظارت بر کالاهای اساسی خراسان جنوبی افزود: اصلاحاتی که با جراحی اقتصادی در دولت آغاز شده می‌خواهد جلوی این اقتصاد مریض را بگیرد و با اخلاصی که حاضر است این بار سنگین را تحمل کند طرح جراحی اقتصادی را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات و مسایل اقتصادی پشت سر گذاشته می‌شود اما همراهی می‌خواهد تصریح کرد: تا این اصلاحات در اقتصاد صورت نگیرد به اهداف نمی‌توان رسید که در این راه آگاهی‌بخشی به مردم از مهمترین کارها است که مقام معظم رهبری هم به بحث جهاد تبیین تاکید دارند.

امام جمعه بیرجند تاکید کرد: این طرح ضرورتی اجتناب ناپذیر است که دولت مردمی و انقلابی در حال انجام جراحی آن است تا مشکلات ۴۰ ساله را ریشه کن کند جالب است که در تقویم منجمان هم پیش بینی شده بود که اقدامات دولت در مسایل اقتصادی برای اصلاحات ریشه‌دار خواهد بود.

وی  گفت: دشمن در این سال‌ها از هیچ فتنه‌ای با برگزاری اتاق‌های فکر روزانه چشم پوشی نکرده که تاکنون ناکام مانده اما در بخش‌هایی با نفوذ باعث شدند که عده‌ای پول بادآورده جمع کنند و عده‌ای هم به نان شب محتاج باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: بازرسی‌ها در جای خود باید باشد اما در خلال بازرسی‌ها امر به معروف و نهی از منکر باید مورد توجه بازرسان قرار گیرد زیرا متاسفانه در این سال‌ها برخی افراد توسط دشمن به بازی گرفته شده‌اند و دشمن به فکر آنها نفوذ کرده که باید از تصرف دشمن بیرون بیایند.

وی اظهار داشت: دشمن امروز امنیت غذایی مردم را مورد هدف قرار داده که همیاران باید برخی‌ها را از خواب غفلت نجات دهند و الا انسان مومن و انقلابی که نیاز به نگهبان ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: آنهایی که نظم را بر هم می‌زنند در اقلیت هستند که در طرح همیاران همین افراد باید بیدار شوند که سنگر را حفظ کنند زیرا دشمن وارد شده است.

وی تصریح کرد: خراسان جنوبی از دیرباز دارای مردمی امین و درستگار بوده که این مهم ریشه در فرهنگ و تمدن این خطه از مرز و بوم دارد و فرهنگ این منطقه جزو مفاخر ما است اما مردم باید نسبت به برخی نفوذها آگاه شوند.

وی در ادامه خطاب به همیاران بازار با بیان اینکه آنچه برای جامعه به وجود آمده اتفاقی نیست بلکه برنامه‌ای ۴۰ ساله است تاکید کرد: در امر بازرسی حتما باید از تجربه بازاریان اصیل، حوزویان و دانشگاهیان استفاده شود زیرا بازار اسلامی از پشتوانه‌های سیاست حکومت اسلامی است.