استاندار خراسان جنوبی گفت: توانستیم معادل ۱۲ سال گذشته طی ۲ سال، ۹۷ ایستگاه فرستنده دیجیتال را در مناطق مرزی، روستایی و صعب‌العبور استان نصب و راه‌اندازی کنیم.

محمد صادق معتمدیان روز جمعه در آیین افتتاح همزمان ۹ ایستگاه دیجیتال در پنج شهرستان استان شامل درمیان، سربیشه، زیرکوه، قاینات و خوسف که در بخش گزیک شهرستان مرزی درمیان برگزار شد گفت: امروز گزیک به عنوان آخرین شهر استان زیر پوشش دیجیتال قرار گرفت.

وی اضافه کرد: موضوع ضریب نفوذ دیجیتال از شاخص‌های پانزده گانه بود که در تدوین سندهای توسعه میان مدت شهرستان‌های استان مدنظر قرار گرفت.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره اینکه سال ۹۷ در زمینه ضریب نفوذ دیجیتال در استان، رتبه ۳۱ را در کشور داشتیم تصریح کرد: شهرستان درمیان نیز کمترین میزان برخورداری را در این زمینه داشت.

وی گفت: در راستای جبران این عقب‌ماندگی‌ها، تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان صدا و سیما به امضا رساندیم و مقرر شد در قالب یک کار مشترک طی ۲ سال در زمینه برخورداری از دیجیتال به میانگین کشوری برسیم.

معتمدیان افزود: با توجه به وضعیت اعتباری موجود و با لحاظ حجم عقب‌افتادگی‌ها، این کار در شروع راه بعید به نظر می‌رسید اما با همت مدیران استان، عملیات اجرایی ساخت ابنیه مورد نیاز و نصب فرستنده به سرعت پیش رفت و ما توانستیم معادل ۱۲ سال گذشته طی ۲ سال، ۹۷ ایستگاه را در مناطق مرزی، روستایی و صعب‌العبور نصب و راه‌اندازی کنیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر با ایجاد ۱۳۹ ایستگاه فرستنده دیجیتال، ضریب نفوذ استان خراسان جنوبی به ۹۵ درصد رسیده و با هدف‌گذاری‌هایی که انجام شده است، طی ۲ ماه آینده به میانگین کشوری می‌رسیم.

وی با بیان اینکه این موفقیت نتیجه تلاش صدا و سیماست خاطرنشان کرد: نقش دهیاران، بخشداران و فرمانداران نیز در این زمینه غیرقابل انکار است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تأمین زیرساخت‌ها، برقرسانی، ایجاد جاده دسترسی، تهیه مصالح مورد نیاز و موارد دیگر از جمله وظایفی است که دهیاران و بخشداران و فرمانداران به عهده داشته‌اند و به خوبی هم محقق شده است.

وی افزود: به منظور تحقق این برنامه از ظرفیت خیرین و نهادهای حاکمیتی نیز استفاده کردیم، به گونه‌ای که در تأمین زیرساخت‌های همین پروژه، سپاه پاسداران همراهی خوبی داشته است.

معتمدیان گفت: پیام روشن اقدامات اخیر استان این است که در سخت‌ترین شرایط اعتباری می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود، گام‌های بلندی برداشت.

وی تصریح کرد: اگر همت باشد و مدیران روحیه جهادی، همراهی و برادری داشته باشند، تمام کارهای سختی که سال‌ها به زمین مانده، در کمترین فرصت به نتیجه می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی امروز و طی مراسمی با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، به منظور برخورداری چهار هزار و ۶۶۵ نفر در ۲۳ روستای پنج شهرستان درمیان، سربیشه، زیرکوه، قاینات و خوسف، به طور همزمان ۹ ایستگاه دیجیتال به بهره‌برداری رسید و فرستنده اف ام شهر مرزی گزیک نیز افتتاح شد.

با راه‌اندازی این فرستنده، جمعیت پنج هزار و ۴۰۰ نفری ساکن در شهر گزیک و روستاهای آواز، نصرالدین، آبگرم و بخشی از جاده مرزی گزیک از برنامه‌های ۶ شبکه استانی، جوان، معارف، قرآن، پیام و فرهنگ بهره‌مند می‌شوند.

امروز در سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان مرزی درمیان، زمین چمن مصنوعی روستای منصورآباد نیز افتتاح و عملیات اجرایی مدرسه شبانه‌روزی طبس مسینا آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی خانه بهداشت روستای جاجنگ را هم افتتاح و با اهالی جاجنگ از روستاهای بخش مرکزی شهرستان درمیان دیدار و گفت و گو کرد.

۲۸۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان درمیان برای احداث این خانه بهداشت با زیربنای ۸۰ متر مربع هزینه شده است و اهالی ساکن در روستای جاجنگ و چهار روستای اقماری دیگر از خدمات این مجموعه بهداشتی برخوردار می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی که برای حضور در مراسم افتتاح خانه بهداشت روستای جاجنگ به این منطقه رفته بود، با اهالی این روستا نیز دیدار و گفت و گو کرد.

مردم روستای جاجنگ با استفاده از فرصت حضور استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیران استانی و شهرستان به بیان مسایل و مشکلات موجود در منطقه پرداختند.

معتمدیان نیز پیگیری درخواست‌های مردم را در این روستای بخش مرکزی شهرستان درمیان به حوزه‌های متولی تفویض کرد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری بیرجند است.