#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

نشست خبری رئیس و معاونت درمان دانشگاه با اصحاب رسانه پیرامون ارائه گزارش عملکرد معاونت درمان و پاسخگویی به سوالات خبرنگاران در محل سالن کنفرانس مرکز جامع بیماری های خاص برگزار شد .

دکتر محمد دهقانی فیروز آبادی رئیس دانشگاه ضمن تشکر از زحمات اصحاب رسانه بابت همراهی و همکاری در اطلاع رسانی و آموزش مردم عزیز استان خراسان جنوبی و همچنین فعالیت همکاران حوزه معاونت درمان که در مواجهه مستقیم با بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا ویروس بودند، قدردانی نمود

دکتر دهقانی افزود از اوایل اسفند ماه با شناسایی اولین موارد مثبت، ۲ پیک را پشت سر گذاشتیم. پیک اول اسفند ماه و پیک دوم در فروردین ماه اتفاق افتاد. همچنین با اتخاذ سیاست های کلان در ستاد ملی مدیریت کرونا، ما از دهم فروردین ماه شاهد روند ثابت کاهشی موارد بستری در بیمارستان ها تا چند وقت اخیر بودیم . اما در چند روز گذشته با شناسایی موارد سرپایی که عمدتا از اطرافیان بیماران مثبت بودند شاهد روند افزایشی موارد مثبت شناسایی شده بودیم.

دکتر محمددهقانی خاطر نشان کرد : نتایج تحقیقات دانشگاه تهران نشان می دهد در خرداد ماه نسبت به اردیبهشت ماه، میزان مسافرت ها، تردد های غیر ضرور ، بیرون رفتن از خانه افزایش پیدا کرده و همچنین رعایت مردم، استفاده از ماسک وشستشوی دست، فاصله گذاری اجتماعی و حساسیتشان نسبت به موضوع کرونا کاهش پیدا کرده که این امر باعث افزایش موارد مثبت شناسایی شده کرونا شده است. همچنین با افزایش آمار مبتلایان به تبع آن احتمال افزایش موارد بستری در بیمارستان و به دنبال آن موارد بستری در بخش های ویژه نیز بیشتر می شود.

رئیس دانشگاه با اعلام اینکه بیماری کرونا به زودی ریشه کن نخواهد شد مردم باید با رعایت پروتکل های بهداشتی زندگی با کرونا را یاد بگیرند.

وی همچنین در خصوص برگزاری مراسم در تالار های عروسی افزود: برگزاری هر گونه مراسم در تالار ها ممنوع است که در ستاد استانی نیز بر آن تاکید شده، تالار ها و رستوران ها فقط اجازه ی سرو غذا با ۵۰در صد ظرفیت را دارند. همنیطور مساجد و حسینیه ها با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از وسایل شخصی و ماسک فقط اجازه برگزاری نماز جماعت را دارند .

دکتر دهقانی در ادامه افزود اگر مورد مثبتی در استان شناسایی شود کارشناسان بهداشتی به طور مداوم سلامتی آن ها را که در منزل قرنطینه هستند بررسی کرده، وسایل حفاظت شخصی و محلول ضد عفونی رایگان در اختیارشان قرار می دهند و محیط زندگی آنها را گندزدایی می کنند.

در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های خوسف، سرایان، بشرویه و طبس سفید و شهرستان‌های بیرجند و نهبندان نیز قرمز اعلام شده است اما امکان دارد در چند روز اخیر این وضعیت تغییر کند.

دهقانی عنوان کرد: استان‌هایی که به نظر می‌آمد شرایط خوبی دارند در حال حاضر وضعیت آن ها حاد شده است و همچنین مشخص شد گرما در زمینه مهار کرونا نقشی ندارد چون استان‌های گرمسیر به شدت درگیر کرونا هستند .

در پایان رئیس دانشگاه با اشاره به افتخار آمیز بودن عملکرد جمهوری اسلامی و استان در مدیریت بیماری کرونا افزود در این قضیه همه ی ارکان مدیریتی کلان استان پای کار آمدند و با برنامه ریزی های انجام شده و همچنین همکاری بسیار خوب مردم ، این افتخار رقم خورد.