#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت “روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی”

“آثار تاریخی و باستانی نشان دهنده اوج هنر معماری در میان این مردم در طول تاریخ گذشته است. اینها چیزهایی است که گذشته تاریخی یک ملت را رنگ و رونق می بخشد و مردم می توانند گذشته، تاریخ و ریشه های خود را پیدا کنند”. رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)

آثار تاریخی و میراث فرهنگی، به عنوان شناسنامه یک سرزمین، از پیشینه، فرهنگ و هویت مردمانی سخن می‌گویند که سال ها قبل، بر روی این کره خاکی زیسته اند و هنر و خلاقیت شان را در قالب میراث معنوی، بناهای تاریخی، اشیاء خاص، صنایع دستی هنرمندانه و آثار مکتوب فاخر برای ما به یادگار گذاشته اند.
میراث فرهنگی، عالی ترین مؤلفه برای معرفی یک منطقه به جهانیان است چرا که در عین خاموشی، همچون رسانه‌ای پویا، دستاوردها و داشته‌های دیروز ملت ها را به نسل امروز و فردا منتقل می کنند و زمینه ساز ایجاد و تقویت روابط بین اقوام مختلف می باشند.
بدون تردید سرزمین پهناور خراسان جنوبی با حدود هزار اثر ملی به ثبت رسیده، چهار اثر جهانی، آثار طبیعی بکر و منحصر بفرد بیشمار و میراث معنوی فاخر، از این قاعده مستثنی نیست، و وجب به وجب این زادگاه فرهیختگان و اندیشمندان ، سرشار از داشته هایی است که می تواند گذشته غنی این دیار را به دیگران نشان بدهد.
اینجانب با تبریک ۲۸ اردیبهشت ماه” روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی” آغاز هفته میراث فرهنگی را به تمامی همکاران پر تلاش این حوزه تبریک و تهنیت عرض نموده، امید آن دارم که ضمن حفظ و حراست از داشته های تاریخی و معنوی خراسان جنوبی، با معرفی هر چه بیشتر آن در سطح ملی و بین المللی، چرخ گردشگری را به عنوان یک پیشران اقتصادی ارزشمند بیش از گذشته به حرکت درآوریم و از قِبَلِ این صنعت کم هزینه، شاهد رونق و شکوفایی این استان پهناور باشیم.

جواد قناعت
استاندار خراسان جنوبی