نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: موفقیت‌های دولت سیزدهم در حوزه روابط بین‌الملل امیدبخش است و باید برای مردم تبیین شود.

 حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه‌شنبه در دیدار دست‌اندرکاران حج گفت: برقراری ارتباط با کشورهای اسلامی و همسایه از جمله کشور عربستان از سیاست‌های خوب دولت است که این موفقیت‌های دولت سیزدهم را باید برای مردم بازگو کرد.

وی افزود: پیوند با کشورهای دوست و همسایه دشمن را عصبانی کرده است چرا که از اهمیت این ارتباطات آگاهی دارد، اتفاقاتی چون بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و سفر رئیس جمهور به بزرگترین کشور مسلمان یعنی اندونزی نشانه اتفاقات و امیدهای بزرگ است که این مسائل را برای عموم مردم باید بیان کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بسیاری از مشکلات جامعه امروزی به واسطه فاصله گرفتن از زندگی توحیدی است.

وی با اشاره به اینکه حج یک زیرساخت برای تمدن نبوی است گفت: متاسفانه از این زیرساخت به درستی استفاده نکرده‌ایم در حالی که دشمنان ما در عناد و دشمنی خود به صورت تخصصی برنامه‌ریزی می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: دشمنان اسلام با برنامه‌ریزی دقیق توانستند فلسطین و بسیاری از کشورهای اسلامی را با واسطه یا بی واسطه تصرف کنند و یکی از اهداف دشمن از بین بردن آثار اسلامی است که این آثار علاوه بر جنبه‌های معنوی از حیث اقتصادی، گردشگری و میراث فرهنگی اهمیت دارد.

وی گفت: هدف از انقلاب، بازگشت به اسلام حقیقی با همه زوایای آن است لذا هر زائر حج تمتع یک سفیر برای انقلاب اسلامی است و از این جهت ملاقات او با مردم جهان و گفت و گو با آنان اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اهمیت خدمت‌رسانی به زائران بیت الله الحرام اظهار داشت: عوامل حج با کاستن از دغدغه‌های زائران این عزیزان را در رسیدن به اهداف خود یاری می‌کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی هم گفت: امسال ۲ هزار و ۲۰ زائر استان از فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند به حج تمتع اعزام خواهند شد که با احتساب عوامل بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از خراسان جنوبی به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

حسین دستگردی افزود: کاروان‌های استان خراسان جنوبی مدینه بعد هستند و از فرودگاه بیرجند به جده اعزام خواهند شد.

وی به موضوع زیارت عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: استان درخصوص اعزام به عتبات عالیات در جایگاه سوم کشور قرار دارد و در حال پیگیری اعزام‌های متنوع با قیمت‌های مختلف هستیم.