?جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط و به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد.
سید کمال الدین میرجعفریان با اشاره به موقعیت استراتژیک خراسان جنوبی اظهار داشت: کریدورهای داخلی و بین المللی که از استان عبور می کند، موقعیت خراسان جنوبی را در بخش‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی ممتاز کرده و دستگاه‌های مرتبط باید از این شرایط استفاده حداکثری را داشته باشند.
?وی افزود: عایداتی که از این ظرفیت برای کشور و استان ایجاد می شود بسیار بالاست، بنابراین ضروری است زیرساخت‌های این حوزه با جدیت و سرعت تأمین شود.
?معاون استاندار ادامه داد: علیرغم همه محدودیت‌های منابع در کشور، تزریق های مالی قابل توجهی به استان صورت گرفته که باید با همت مدیران در راستای به نتیجه رساندن پروژه ها هدف گذاری شود.
?میرجعفریان تأکید کرد: هدف گذاری و اولویت اصلی، توسعه باندهای دوم جاده ای است و هر چه قدر جاده یکطرفه باشد، حوادث ناگوار جاده ای و تصادفات کاهش می یابد.
?وی ظرفیت استان در جذب سرمایه گذاری های کلان را ارزشمند برشمرد و خاطرنشان کرد: با پیگیری های استاندار مجموعه شستا در استان هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه ‌گذاری خواهد کرد که بخش معادن، هدف گذاری اصلی آن است اما اگر بخواهیم حضور این شرکت ها را در استان تثبیت کنیم، باید زیرساخت‌های لازم تکمیل گردد.
?معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یادآور شد: باید در بخش حمل و نقل هوایی، پروازهای کانکشنی را برقرار کنیم تا در حوزه گردشگری و اقتصادی استان تحول ایجاد شود.
?وی تأکید کرد: استان خراسان‌ جنوبی از ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است که نباید از آن غافل شد و اگر فقط به اعتبارات دولتی دلخوش باشیم، توسعه منطقه به کندی پیش خواهد رفت‌.

?میرجعفریان با اشاره به برنامه‌های بخش مسکن استان تصریح کرد: انتظار می رود طرح های جامع تفصیلی و هادی در شهر و روستاهای استان با دقت و متناسب با نیازهای مردم دنبال شود و اکنون که مهاجرت معکوس به روستاها آغازشده، باید شرایط لازم برای زندگی مطلوب و در شأن مردم در روستاها فراهم شود.
?وی افزود: سال گذشته طرح های بزرگی در حوزه مسکن صورت گرفت و امسال نیز طرح های بزرگتری در پیش داریم تا ان شاءالله دغدغه مردم در بخش مسکن و تأمین زمین برطرف شود.
?شایان ذکر است: در ابتدای جلسه دستگاه‌های مرتبط در حوزه راه و شهرسازی استان از جمله راه‌آهن شرق، راه و شهرسازی، فرودگاه های استان، بانک مسکن، پلیس راه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و… گزارش مبسوطی از عملکرد سال ۹۸ و برنامه‌های سال ۹۹ ارائه کردند