علیرضا خامه‌زر در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اهمیت صنایع دستی در همه حوزه‌ها بسیار بالاست، اظهار داشت: خراسان جنوبی در زمینه صنایع دستی متنوع و مختلف جزو استان‌های شاخص کشور است و حرفی برای گفتن دارد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه ایران جزو کشورهای دارای سابقه تمدنی و فرهنگی بسیار بالا است، صنایع دستی به خصوص هنر دست ایرانیان نیز به عنوان یک زیرشاخه گردشگری و توریستی، شاخص بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی تصریح کرد: اهمیت این حوزه به خصوص برای استان خراسان جنوبی می‌تواند سبب ایجاد اشتغال پایدار شود چون به لحاظ اقلیمی خشکسالی‌های مداوم یکسری مشاغل به ویژه در بخش کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت صنایع دستی در ایجاد اشتغال به ویژه در مناطق روستایی، عنوان کرد: یکسری هنرهای دستی و سنتی در مناطق روستایی رو به فراموشی گذاشته که با زنده کردن این صنایع دستی، سنت‌ها و فرهنگ‌ها می‌توان در زمینه معیشت خانوار و رونق دوباره هنر نیاکان‌مان اقدام کرد.
وی تاکید کرد: در این خصوص سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی مانند میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌توانند با ارائه آموزش‌های لازم، زمینه تولید دوباره صنایع دستی سنتی را فراهم کنند.
خامه‌زر بیان کرد: از دید بخش خصوصی بهترین مکان برای معرفی و عرضه هر محصولی، نمایشگاه‌ها هستند منتها در صورتیکه هدفمند برگزار شده و بستری برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌ها باشد.
وی تاکید کرد: مسئولان باید از حرکات جزیره‌ای پرهیز کرده و برای حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی استان بستر لازم را زیر یک چتر نمایشگاهی فراهم کنند تا صنعتگران به راحتی بتوانند محصولات خود را معرفی و به فروش برسانند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان جنوبی افزود: باید به سمت حوزه بین‌الملل و حضور در نمایشگاه‌هایی مانند اکسپو دبی برویم که در این زمینه باید مسئولان پای کار آمده و برای صنعتگران هزینه کنند چون صنعتگر صنایع دستی به دلیل هزینه‌های بالا، به تنهایی قادر به حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی نیست.
وی ادامه داد: از طرفی تشکل بخش خصوصی به عنوان محور باید این حوزه را راهبری کرده و با مشارکت دستگاه‌های دولتی در نمایشگاه‌های بین‌المللی پاویونی برای صنایع دستی اختصاص دهد.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور