علاقه‌مندان به شرکت در پویش نشاط نوروزی با کتاب، تا ۲۵ فروردین مهلت دارند آثار خود را در فضای مجازی منتشر کنند.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در پویش ۲۵ فروردین آخرین مهلت شرکت در پویش نشاط نوروزی با کتابنشاط نوروزی با کتاب از شرکت‌کنندگان خواسته می‌شود کتاب‌هایی که خوانده‌اند را در یک کلیپ ویدئویی کوتاه تا ۳ دقیقه معرفی کنند یا نظرشان را درباره آن بگویند.
رمضانی درباره نحوه مشارکت علاقه‌مندان افزود: افراد می‌توانند کتاب‌های با کیفیت در دسترس را برای خواندن انتخاب کنند و ابتدا کتاب مد نظر در جمع‌های کوچک خانگی خوانده، نقد و بررسی شود.
وی گفت: پیشنهاد می‌شود در انتخاب و معرفی کتاب، موضوعات بازی و سرگرمی و ورزش با کتاب (بازی با کتاب، معرفی بازی و …)، آیین‌های سنتی، محلی و بومی و ملی مانند نوروز و کتاب، طبیعت، محیط زیست و کتاب، مهاجرت (داخلی و خارجی)، خلاقیت و کتاب، آداب معاشرت و کتاب، و خانواده و کتاب مد نظر قرار گیرند.
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پس از انتخاب کتاب، یک فیلم کوتاه با هدف ایجاد انگیزه برای خواندن کتاب توسط دیگران، تهیه و در شبکه‌های اجتماعی (آپارات یا اینستاگرام) با برچسب #نشاط_نوروزی_با_کتاب انتشار دهند.
رمضانی افزود: پس از این مرحله، علاقه‌مندان باید با مراجعه به نشانی اینترنتی  bookpromotion.ir فرم اختصاص شرکت در پویش را تکمیل کنند.
برگزیدگان در ۴ رده سنی ۷-۲ سال، ۱۲-۷ سال، ۱۸-۱۲ سال و ۱۸ سال به بالا گروه بندی شده اند که در هر رده سنی به ۱۰ نفر ۵ میلیون ریال جایزه نقدی و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت شبکه ترویج کتاب‌خوانی ایران در نشانی  http://bookpromotion.ir/ مراجعه کنند.