مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان، گفت:  ۴۶۴ ناشر و نمایندگی نشر در این نمایشگاه در  ۲۶۲ غرفه حضور دارند، این در حالی است که سال گذشته ۲۶۰ ناشر در ١١۶ غرفه در این نمایشگاه حضور داشتند.

ناصر نبی‌زاده اظهار کرد: در نخستین روز از نمایشگاه همزمان با سه آذرماه حدود ۱۱۰ میلیون تومان و در دومین روز نزدیک ۱۴۰ میلیون تومان و در سومین روز نمایشگاه نیز حدود ۲۰۰ میلیون تومان کتاب خریداری شد.
وی با بیان اینکه در مجموع در سه روز اول نمایشگاه ۴۵۰ میلیون تومان کتاب به فروش رسید، افزود: ۴۶۴ ناشر و نمایندگی نشر در این نمایشگاه حضور دارند که در فضای نمایشگاه، ۲۳۰ غرفه برای حضور ناشران و نمایندگان نشر و ۳۲ غرفه نیز برای برنامه‌های جنبی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: ۳۲ غرفه مربوط به ناشران استانی و مابقی برای ناشران و نمایندگان کشوری درنظرگرفته شده است.

نبی‌زاده با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان نمایشگاه ۵۰۰ میلیون تومان بن بین علاقمندان کتاب توزیع شود، تصریح کرد: در این نمایشگاه کتب با حداقل تخفیف ۳۰ درصدی به فروش می‌رسند که ۲۰ درصد این تخفیف‌ها به صورت بن و ۱۰ درصد نیز توسط ناشران تخفیف داده می‌شود.

وی از برگزاری برنامه‌های جنبی متنوع از جمله برگزاری شب فرهنگی شهرستان‌های فردوس، قائن و خوسف در این نمایشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: ۷ آذرماه نیز برنامه شب فرهنگی با حضور محمود رفیعی و محمد مهدی ناصح برگزار و از کتب این افراد با عناوین کوروش‌نامه، واژه نامچه گویشی و فرهنگی عامه مردم چهکندوک رونمایی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به حمایت از ناشران از منظر ارائه بن‌ها و فضاهای فروش، افزود: امسال در بحث حمایت از ناشران فعالیت‌های مختلفی برای حضور در نمایشگاه کتاب انجام شده است.

نبی‌زاده ادامه داد: سعی کرده‌ایم برای اینکه بتوانیم بستر بهتری از فروش کتب ناشران و حمایت از آنان را فراهم آوریم، امکان حضور تعداد بیشتری از آنان را در مقایسه با سال گذشته در نمایشگاه داشته باشیم.

وی با اشاره به ارائه بسترهای کمکی برای حمل بار کتب ناشران، اظهار کرد: تمام امکانات را  فراهم کردیم تا حضور ناشران کشوری در نمایشگاه با سود و صرفه بیشتری همراه باشد.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه این نمایشگاه در محل جدید در حال برگزاری است و شرایط برای حمل و نقل به طور مساعد فراهم نبود، سعی کردیم با فراهم کردن امکانات شرایط را برای عبور و مرور راحت‌تر مردم و ناشران فراهم کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: سعی کردیم با ایجاد بستر تبلیغاتی مناسب با همکاری نهادهای مربوطه میزان استقبالل مردم را افزایش دهیم.