مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان از تعمیر و بهسازی بیش از ۶۹ دستگاه ابنیه فنی راههای استان در ۷ ماهه سال ۹۶ خبر داد.
جعفر شهامت در گفتگو با پایگاه خبری روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه نگهداری ابنیه فنی در سال جاری اظهار داشت: در سال جاری، تعمیرات اساسی و بهسازی بیش۶۹ دستگاه پل در راه‌های استان در دست اجرا است که برای این منظور۱۱۷۸۲۰ میلیون ریال اعتبار پیشبینی شده است.
وی افزود: بازسازی حدود۲۴دستگاه پل که در اثر سیل اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری در برخی از شهرستانها بصورت موضعی یا کلی دچار آسیب یا تخریب شده بودند نیز جزو پروژه¬‌های در دست اقدام است که کار بازسازی برخی از آنها تمام و برخی دیگر همچنان در دست اقدام است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان با اشاره به مهمترین موضوعات و فعالیت‌های تعمیرات اساسی و بهسازی پل‌‌ها بیان داشت: تخریب و نوسازی دال بتنی پلها، بهسازی بستر و احداث رادیه و برید، سازه¬‌های هیدرولیکی و بهسازی فونداسیون پلها، درواسیون و تنظیم بستر پل‌ها، مقاوم سازی پایه¬های پل‌ها، تعمیرات کوله و دیوارهای هدایت آب پل‌ها، تعریض پل‌ها، مرمت دال و کوله¬ه‌ای پل‌ها، مرمت قرنیز و نرده پلها و نظایر آن می باشد.
جعفر شهامت در ادامه تشریح کرد: در حال حاضر۱۰۲۹۲ دستگاه انواع آبرو،پل و ابنیه فنی در راههای استان موجود می باشد که با هدف ارتقای کیفی ابنیه فنی و توجه بیشتر به اقدامات پیشگیرانه در فعالیت‌های نگهداری پل‌ها پروژه¬‌هایی با موضوعات جدید همچون: آب‌بندی‌ سطح پل‌ها، تعمیر آبچکان و شست‌وشوی عرشه پل‌های بزرگ درمسیرهای نمکپاشی شده، تعمیر، پاکسازی و شستشوی کانال هدایت آب و دیواره تونل‌ها، تنقیه، احداث رادیه-برید و تعمیرات آبروه او پلهای کوچک ‌در مسیل ها، تعمیر قرنیز و ارتقای ایمنی نرده پلها و تعمیر و اجرای درزهای انبساط پل‌ها تامین اعتبار شده و در مدار اجرا قرار گرفته است.
شهامت افزود :تعداد پل‌هایی که در این استان قرار می¬‌گیرند در راههای اصلی و فرعی بالغ بر ۷۳۵۲ دستگاه پل بزرگ و کوچک و در راههای راه روستائی بالغ بر ۲۹۴۰ دستگاه پل بزرگ و کوچک می باشد.
جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در پایان با اشاره به ساختار جدید ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده‌¬ای پس از انتزاع معاونت راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی، و تشکیل اداره نگهداری ابنیه فنی در استان‌خاطرنشان کرد: موضوع تعمیرات و رسیدگی به امور نگهداری پل‌ها و ابنیه فنی با جدیت و قوت بیشتر نسبت به گذشته در دست انجام است و تلاش شده است با بکارگیری افراد متخصص و علاقمند به ابنیه فنی به‌عنوان مسئول اداره مذکور، برخی از عقب افتادگی گذشته جبران و وضعیت کیفی پل‌ها و ابنیه فنی ارتقا یابد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله