مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان ‌جنوبی گفت: ۷۵ کپسول اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی در سه ماه گذشته توسط خیرین اهدا شد و در بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر قرار گرفت.

محمدرضا رضایی روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از اقلام اهدایی خیرین در خراسان جنوبی افزود: این تعداد کپسول اکسیژن که از تجهیزات ضروری بیمارستان‌ها در ماه‌های اخیر بوده با متعلقات آن به ارزش ۲ میلیارد ریال اهدا شده است.

وی گفت: یکی از اقداماتی که در دوران شیوع کرونا در جمعیت هلال احمر اجرا شد، کمپین «نفس هدیه کنیم» و تامین کپسول اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان ‌کرد: ۱۴ بانک امانات جمعیت هلال احمر در خراسان ‌جنوبی فعال است و ۳۳۸ کالا و تجهیزات پزشکی در آن قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ کپسول از این ۷۵ کپسول در هفته جاری به این بانک‌ها اهدا شده است افزود: بیماران کرونایی می‌توانند با مراجعه به این بانک‌ها به صورت رایگان کپسول‌های اکسیژن را دریافت و برای مدت مورد نیاز از آن استفاده کنند.

رضایی گفت: با این اقدام سه اتفاق کمک به اقتصاد خانواده‌های بیماران، کمک به دانشگاه‌های علوم پزشکی و کادر درمان و کمک به بیماران در راستای کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها و بهبود شرایط روحی روی می‌دهد.

وی از خیرین و شهروندان درخواست کرد همچنان برای تامین کپسول اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی کمک‌های خود را اهدا کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی موجودی فعلی کپسول‌های اکسیژن بانک امانات جمعیت هلال احمر را ۱۲۳ کپسول اعلام کرد و افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۵۰۰ بیمار از این کپسول‌ها استفاده کرده‌اند.

رضایی گفت: خیرین، نیکوکاران و مردم نوعدوست استان می‌توانند با استفاده از کد دستوری # ۵۶ * ۱۱۲ * یا واریز کمک‌های خود به شماره حساب ۵۲۳۹۳۹۳۹۵۵ با شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۰۲۲۲۳۱۵۶ نزد بانک ملت اقدام به اهدای نفس به بیماران کرونایی کنند.