مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: ۷۹۴ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز از ابتدای امسال تاکنون در این استان اجرا شده و گازرسانی به محدود روستاهای باقیمانده در دست انجام است.

، رحمان محمودی افزود: براساس گزارش ارسالی از شرکت ملی گاز ایران، شرکت گاز این استان با اجرای ۱۸۲ کیلومتر شبکه، بالاترین میزان اجرای شبکه تغذیه و توزیع گاز بین شرکت‌های گاز استانی کشور در مهر ماه را به نام خود ثبت کرده است.

وی بیان کرد: برای اجرای پروژه‌های گازرسانی در استان خراسان جنوبی تاکنون ۱۳ هزار و ۶۷۰ کیلومتر شبکه گاز اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر تمامی شهرها و هزار و ۷۱۴ روستا در این استان زیر پوشش گاز طبیعی قرار دارند و گازرسانی به محدود روستاهای باقیمانده نیز در حال اجراست.

وی افزود: سال گذشته نیز با اجرای هزار و ۶۳۹ کیلومتر شبکه بالاترین میزان اجرای شبکه تغذیه و توزیع گاز در کشور به نام شرکت گاز خراسان جنوبی ثبت شد.

محمودی هفتم آبان امسال با اعلام اینکه ۹۹.۴ درصد جمعیت روستایی و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از گاز برخوردار هستند گفت: امروز با افتخار جشن پایان گازرسانی به روستاهای خراسان جنوبی را اعلام می‌کنیم و عملیات گازرسانی به ۱۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار استان تا دهه فجر امسال تکمیل می‌شود.

وی تصریح کرد: تعداد محدودی از روستاهای باقیمانده در سطح استان به دلیل تعداد خانوار پایین، نداشتن کد آبادی، نبود دارا بودن طرح هادی، فاصله زیاد تا خطوط گاز و نداشتن صرفه اقتصادی حایز شرایط گازرسانی نیستند اما تلاش ما این است هر روستایی که دارای کد آبادی است را گازرسانی کنیم.