#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تکمیل زیرساخت های فرهنگی و هنری شهرستان سرایان برای اجرای برنامه های متنوع و رشد استعداد های هنرمندان و فرهیختگان این شهرستان ضروری است.

محمود رمضانی در دیدار با فرماندار سرایان که دوشنبه ۲ خرداد ماه ۱۴۰۱ انجام گرفت، به ظرفیت بالای فرهنگی و هنری شهرستان سرایان اشاره کرد و گفت: تکمیل زیرساخت های فرهنگی و هنری این شهرستان از جمله سالن آمفی تئاتر سرایان و سه قلعه برای اجرای برنامه های متنوع و رشد استعداد های هنرمندان و فرهیختگان ضروری است.
وی با بیان این که در استان نگاه مثبتی نسبت به تکمیل پروژه های نیمه تمام وجود دارد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تاکید بسیاری بر اجرای پروژه های نیمه تمام فرهنگی و هنری در استان ها دارند.
رمضانی از فرماندار سرایان درخواست کرد تا با توجه به نیاز شهرستان، از اعتبارات فصل فرهنگ و هنر برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری سرایان استفاده شود.
وی همچنین با بیان این که اگر سرمایه گذار پای کار بیاید، می توان در قالب پردیس سینمایی، تجهیزات را از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین و سینمای جدید احداث کرد.

سید یاسر رضوی حیدری فرماندار شهرستان سرایان نیز در این مراسم عنوان کرد: برای اجرا و تکمیل برخی از پروژه های فرهنگی و هنری شهرستان نمی توان روی اعتبارات شهرستان ها حساب کرد و باید پیگیر اعتبارات استانی و ملی شد.
وی اضافه کرد: درخصوص مجتمع فرهنگی و هنری سرایان، پس از برآورد هزینه ها، تلاش می کنیم اعتباراتی را اختصاص دهیم تا تکمیل آن هر چه سریعتر انجام شود.
رضوی با اشاره به راه اندازی سینما در سرایان و اهمیت آن به عنوان مجموعه ای فرهنگی و تفریحی، بیان کرد: می توان تا زمان احداث سینمای جدید، از فضاهای موجود در شهرستان برای راه اندازی سینما تابستانی در محوطه باز  و یا اجرای تئاتر در پارک ها بهره گرفت.
وی پیشنهاد داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان نسبت به تهیه کارت های فرهنگی و ورزشی برای تمامی ادارات شهرستان اقدام کنند تا ادارات با خرید این کارت ها و قرار دادن آن در اختیار کارمندان برای استفاده از سینماها، تماشای تئاترا، استخرها، باشگاه ها و … ، به اقتصاد سالن های فرهنگی و ورزشی شهرستان نیز کمک کرده باشند.
فرماندار سرایان همچنین خواستار برگزاری دوره آموزشی خبرنگاری برای فعالان رسانه ای این شهرستان شد و افزود: این گونه زمینه برای آموزش تعدادی از جوانان فعال و انقلابی شهرستان در رسانه ها ایجاد و امکان رصد فضای مجازی، تولید محتوا و در نهایت ارتقا سطح رسانه ای شهرستان فراهم می شود.