قائم مقام دبیر و معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: رویکرد اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، رسانه‌ای است و بر همین اساس معاونت رسانه، فرهنگ‌سازی و آموزش و معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری در این ستاد ایجاد شد.

حجت الاسلام روح الله میرزایی در نشست هم‌اندیشی با موضوع «امر به معروف و نهی از منکر و رسالت رسانه» که روز شنبه در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد افزود: اصحاب رسانه برای احیای امر به معروف و نهی از منکر می‌توانند به ما کمک کنند و حتی باید از ما نیز مطالبه‌گری کنند.

وی وظیفه ذاتی خبرنگار و رسانه را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: اگر کسی در رسانه کاری غیر از امر به معروف و نهی از منکر کند، وظیفه‌اش را درک نکرده است چون خبرنگار باید خوبی‌ها را در جامعه تقویت و زمینه حذف بدی‌ها را فراهم کند.

قائم مقام دبیر و معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: وظیفه ذاتی این ستاد نیز حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است و باید نگاه جدی برای حمایت از رسانه‌ها وجود داشته باشد و اخیرا هشتگ‌های «بی‌تفاوت نباشیم» و «امر به معروف و نهی از منکر» زیاد شده که خوب است.

وی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه‌ای به رسانه دارد و دارای معاونت رسانه، فرهنگ‌سازی و آموزش است برای اینکه جایگاه رسانه را در این ستاد رفیع دیده‌ایم.

میرزایی بیان کرد: رسانه مهمترین موضوعی است که امروز وجود دارد و نباید از آن غافل شد همچنانکه مقام معظم رهبری بر کار و فعالیت مداوم در فضای مجازی تاکید دارند.

وی گفت: ما وسط یک کارزار جنگ هستیم و مدل جنگ هم رسانه‌ای است لذا نمی‌توان نقش رسانه را ندید چون قدرت رسانه زیاد است.

معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: وقتی رسانه در خیلی از کارهای کشور وارد شود، آن کار انجام می‌شود و در مطالبه‌گری باید پیوست علم و نخبگان و پیوست رسانه رعایت شود.

وی گفت: موضوع هفت تپه خوزستان یک مطالبه‌گری موفق بود و آنجا رسانه خوب عمل کرد اما ابتدا که رسانه‌های داخل به دلایلی وارد نشدند، رسانه‌های خارجی مثل بی بی سی وارد شدند و شکل اعتراض کارگران را مخدوش کرد اما وقتی رسانه‌های داخلی ورود کردند موجب احقاق حقوق آنان شد.

مدیرکل امور استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم در این نشست گفت: هر زمان نامی از امر به معروف و نهی از منکر آورده می‌شود، بحث عفاف و حجاب مطرح می‌شود در صورتی که این امر حوزه‌های مختلفی دارد و اگر بتوانیم مطالبه‌گری را به درستی در جامعه تشریح و تخصصی کنیم موج عظیم مردم به این فریضه الهی می‌پیوندند.

حجت الاسلام حامد ترکاشوند افزود: امر به معروف و نهی از منکر در عرصه‌های مختلف تخصصی و اجتماعی، اداری، اقتصادی، بهداشت و درمان، تفریحات سالم و ورزش، تعلیم و تربیت، حقوقی، فرهنگی، کارگری، مبارزه با مفاسد، هنر و رسانه، عفاف و حجاب، محیط زیست، مهندسی و گردشگری تعریف می‌شود.

وی بیان کرد: این ستاد که در سال ۱۳۷۲ تشکیل شد، باید مردمی باشد تا بر فعالیت قوا نظارت داشته باشد.

همچنین در این نشست از نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به دلیل همکاری مطلوب با مرکز کشور تقدیر شد.