#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: فعالیت‌های عمرانی و ضروری مردم و کشور با رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا ممنوعیتی ندارد و قابل انجام است.

سید کمال‌الدین میرجعفریان  افزود: در بحث پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا در سطح ملی تصمیماتی اتخاذ می‌شود و در سطح استان و ستاد مدیریت بیماری کرونا به ریاست استاندار خراسان جنوبی و با حضور دستگاه‌های مربوط هم تاکنون تصمیماتی گرفته شده است.

وی بیان کرد: مردم و مسوولان با همکاری یکدیگر در مبارزه با این بیماری همراه و همگام هستند و قطعا ویروس کرونا را شکست خواهیم داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی که ریاست کمیته بهداشت محیط، حمل و نقل و پایانه‌ها ذیل ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا را برعهده دارد، گفت: دستورالعمل‌هایی که مجموعه بهداشت و درمان، ستاد ملی و استانی مدیریت و مقابله با کرونا اعلام کنند برای همه ما لازم‌الاجرا است و باید همه برنامه‌هایی که در سطح استان‌ها انجام می‌شود در آن چارچوب باشد.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های مورد پیگیری درخصوص اجرای پروژه‌های عمرانی است و با توجه به اینکه دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، ممنوعیتی برای انجام پروژه‌های عمرانی ندارد باید پروژه‌های عمرانی با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی که اعلام شده، فعالیت خود را ادامه دهند.

میرجعفریان تصریح کرد: برای هرگونه هماهنگی در زمینه تردد کارگران پروژه‌ها باید از طرف کارفرمایان لیستی به فرمانداران داده شود تا با همکاری نیروی انتظامی مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

وی گفت: همچنین برای تامین مصالح صنوف مربوط، هماهنگی لازم با حوزه معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مدیریت و منابع استانداری یا سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی انجام شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: در جلسه‌ای که امروز با عنوان کمیته بهداشت محیط داشتیم اشاره شد که دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند بر عملکرد کارگاه‌ها و اماکنی که فعالیت عمرانی می‌کنند، نظارت کند.

وی گفت: برای فعالیت‌های عمرانی محدودیتی از هیچ مرجعی اعلام نشده و تاکید ما بر این است که فعالیت‌های عمرانی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارت درست انجام شود.

میرجعفریان اظهار داشت: دستگاه نظارتی در زمینه رعایت مسائل بهداشتی حین انجام فعالیت‌های عمرانی، دانشگاه علوم پزشکی است چون در این حوزه متخصص است و آموزش‌های لازم در صورت نیاز توسط این دانشگاه ارائه می‌شود.

وی گفت: به همه کارفرمایان و پیمانکاران تاکید می‌کنیم موضوع رعایت مسائل بهداشتی برای مقابله با کرونا را با جدیت پیگیری و رعایت کنند تا فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی با رعایت کامل نکات بهداشتی باشد و این شرایط توسط کارفرما به پیمانکار اعلام و تطبیق داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر یک پروژه عمرانی در فضای باز باشد باید فاصله لازم بین کارگران رعایت شود و اگر یک پروژه در محدوده مسقف است با شیفت بندی و رعایت فاصله لازم انجام شود.

وی با تشکر از تلاش‌های رسانه‌ها برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه گفت: امروز خبرنگاران بهتر و گویاتر می‌توانند شرایط را مدیریت کنند چون رکن اصلی موفقیت ما در مبارزه با کرونا مردم هستند و اطلاع رسانی و همراهی مردم بسیار اثرگذار است که توسط رسانه‌ها محقق می‌شود.