فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: موجودیت ارتش برای حفظ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است که از بدو نامگذاری روز ارتش تا امروز ماموریت‌های محوله خود را در همه صحنه‌ها با تمام توان و به صورت تخصصی نشان داده است.

امیر سرتیپ دوم ستاد محمود محمودی روز شنبه در دیدار فرماندهان نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در آستانه روز ارتش افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران مانند گذشته برای دفاع همه جانبه و تمام قد از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و این مرز و بوم آماده است و همچنان آماده و پا در رکاب هستیم.

وی اظهار داشت: ۲۹ فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران روزی است که افتخار می‌کنیم برای نامگذاری این روز با هوشمندی حضرت امام خمینی (ره) در ۲۸ فروردین سال ۵۸ اعلام شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ ارتش گفت: در چنین روزی فرمان تاریخی حضرت امام (ره) که باید تمام نیروهای مسلح در سراسر کشور با ساز و برگ نظامی و انضباط رژه بروند و همچنین مردم باید به استقبال فرزندان خود بیایند صادر شد.

وی ادامه داد: در آن مقطع اگرچه که از انقلاب هنوز چند ماه نگذشته بود با هوشمندی حضرت امام (ره) و صدور این فرمان که شایعات و دست‌هایی در کار بود که باید ارتش منحل شود، نیاز انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران به ارتش احصا شد.

امیر محمودی گفت: افتخار می‌کنیم اگر هر روزی را برای هر سازمانی و مناسبتی انتخاب کرده‌اند که از روز ارتش نشات گرفته است، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نشات گرفته از ثبات انقلاب اسلامی و حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: ارتش برای نظام جمهوری اسلامی ایران باید حضور می‌داشت چرا که از همان ۲۲ بهمن ۵۷ تا ۲۹ فروردین ۵۸ قاعده‌هایی علیه انقلاب در سراسر نقاط کشور شروع شده بود و ضد انقلاب و استکبار جهانی در تلاش بودند که ضربه را وارد و انقلاب را ساقط کنند.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی بیان کرد: در چنین شرایط موجودیت ارتش برای حفظ جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی باید حفظ می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه موجودیت ارتش برای حفظ جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است گفت: از همان زمان تا امروز در تمام صحنه‌ها از جمله جنگ، بازسازی‌ها، مردم یاری‌ها، جبهه مقاومت و سایر ارتش ماموریت خود را با تمام توان و به صورت تخصصی نشان داده است.

امیر محمودی بیان کرد: ما نیز در ماموریتی که در این استان داریم مانند گذشته آماده هستیم تا برای اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران از خود مایه گذاشته و ماموریت خود را به نحو احسن انجام دهیم.

وی با اشاره به سالروز و گرامیداشت شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی (۲۱ فروردین) گفت: برای این روز مراسم جامع و کاملی پیش بینی شده بود اما بنا به دستوری این مراسم در سراسر استان‌ها لغو شد و به صورت ویدئوکنفرانسی و سراسری در ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.

در این دیدار تعدادی از فرماندهان یگان‌های عمده ارتش جمهوری اسلامی ایران اعم از پدافند هوایی، نیروی هوایی، نیروی زمینی، هوانیروز و ارشد هماهنگ کننده‌های عقیدتی سیاسی آجا در استان و فرمانده حفاظت ارتش آجا حضور داشتند.

همچنین در این دیدار سالروز شهادت امیر سپهبد شهید سید “محمدولی قرنی” و سردار سپهبد شهید “قاسم سلیمانی” گرامی داشته شد.