مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: واکسیناسیون در برابربیماری های واگیردار با هدف افزایش ایمنی زائران حجاج ، عتبات و عموم جامعه به طور تخصصی برعهده جمعیت هلال‌احمر است از همین رو در ۹ ماه گذشته ۲ هزار و ۱۲ نفر در برابر بیماری ممنژیت واکسینه شدند.

محمد علی کاووسی افزود:در بخش درمان و توانبخشی خدماتی مختلفی با حضور نیروهای مجرب به مراجعان ارائه می‌شود و سالم‌سازی جامعه و ارائه خدمات به موقع از مهمترین دغدغه‌های جمعیت هلال احمر است که در ۹ ماه گذشته امسال ۸۶۷ نفر فیزیوتراپی ، ۱۷۵ نفر ارتوپدی فنی، ۴۳۶ نفر کاردرمانی و ۴۳۷ نفر گفتار درمانی شده اند.

وی به معاینه ۲ هزار و ۱۱۰ نفر در طرح معاینات حج تمتع امسال اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۲۸ هزار ۸۵۴ مراجعه کننده به داروخانه هلال احمر داشته اند که از این تعداد، بیش از ۱۴ هزار از بیماران خاص و صعب العلاج بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: پاسخگویی اثربخش به سوانح و حوادث در زمان بحران و ارائه ظرفیت‌های بهداشت و درمان اضطراری ، کمک به تأمین زندگی سالم ترویج صلح و ‌دوستی از دیگر اهداف مهم حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی است.

کاوسی عنوان کرد:در راستای افزایش ارائه خدمات داروهای شیمی درمانی و داروهای خاص به بیماران، داروخانه جمعیت هلال احمر به صورت تمام وقت در شهرستان بیرجند خدمات ارایه می کند و مردم می‌توانند در تمام ایام هفته به غیر از جمعه‌ها، از ساعت هشت تا ۱۳، برای دریافت دارو به داروخانه مراجعه کنند.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور