#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی در جلسه شورای زکات استان از جمع آوری بیش از ۵۵ میلیارد ریال زکات فطریه و کفاره در سطح استان جمع آوری شده است.
عرب در ادامه افزود: از این مبلغ بیش از ۴۲ میلیارد ریال فطریه و بیش از ۱۳ میلیارد ریال کفاره بوده است که در بین خانواده های نیازمند توزیع شده است.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون ۳۲۲ شورای زکات روستایی در سطح استان فعال است و ۶۳۵ عامل افتخاری و ۳۱۱ مبلغین با این نهاد همکاری دارند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت : در سال گذشته ۹ میلیارد و ۱۱۸ میلیون تومان جمع آوری شده است که از مبلغ ۵ میلیارد و ۷۴میلیون تومان نقدی و ۴ میلیارد و ۴۴ میلیون تومان به صورت نقدی بوده است.
عرب افزود: با زکات جمع آوری شده در سال گذشته زمینه اهدا ۴۵ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت، هزینه های درمانی ۸۸۷ بیمار، ۲۴ مورد در خصوص هزینه های تحصیلی، ۴۸۹ مورد در زمینه مسکن، ۳۹ هزار ۲۶۵ مورد در زمینه معیشتی، ۷ پروژه مسجد، ۹ پروژه حسینیه، ۷ پروژه آشپزخانه هیات مذهبی در سطح استان هزینه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین نوفرستی در شورای زکات استان اظهار کرد: از رسالت های مهم نظام الهی این است که زمینه ارتباط بندگان با خدا را فراهم کند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: آمدن زکات در کنار نماز بیانگر این است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز و رابطه با مخلوق از راه ادای زکات برقرار می‌شود.

وی بر لزوم آگاهی کشاورزان از اهمیت ادای زکات محصولات تاکید کرد و افزود: باید تمامی دستگاه‌های مرتبط زمینه‌ای را فراهم کنند تا مؤدیان زکات نسبت به پرداخت زکات اموال خود اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام نوفرستی خواستار ترویج و تبیین اهمیت فرهنگ پرداخت زکات در جامعه شد و ادامه داد: ائمه جمعه، رسانه ها و … باید با گسترش فعالیت‌های تبلیغی در نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات و ترغیب و تشویق افراد برای پرداخت زکات همت ویژه ای بکار گیرند.