مقاومت، ایمان، روحیه جهاد و شهادت رزمندگان و شهدا سبب پیروزی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی بود.

، سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان امروز در دیدار با خانواده شهدا، کارکنان و رزمندگان سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان، با ادای احترام به خانواده این شهدا، گفت: دفاع مقدس یک نقطه برجسته در تاریخ جمهوری اسلامی است که رزمندگان جهاد سازندگی نقش بی بدیلی در انجام آن ایفا کردند.

وی با بیان اینکه، امام راحل از این عزیزان به عنوان سنگر سازان بی سنگر یاد کردند، افزود: در این عبارت مفاهیم عمیقی از ایثار، شهامت، شجاعت و روحیه جهادی نهفته است.

سردار مهدوی به اقدامات ارزشمند جهادگران سازندگی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: با وجود تمام محرومیت ها، محدودیت ها، سختی‌ها سنگر سازان بی سنگر دست از اقدامات جهادی و سازندگی خود در دفاع از میهن برنداشتند تا توانستیم در برابر رژیم بعثی عراق بایستیم و پیروز شویم.

وی با تاکید بر اینکه، جنگ را بر کشور و ملت ما تحمیل کردند، گفت:اگر در جنگ نابرابر تحمیلی مقاومت کردیم و برای اولین بار در تاریخ ایران حتی یک وجب از خاک کشور را به بیگانگان ندادیم به واسطه مقاومت، ایمان، خودباوری، روحیه جهاد و شهادت رزمندگان و شهدا و نسلی بود که امید امام راحل بودند.

وی با بیان اینکه امام راحل جنگ را مردمی کرد، ادامه داد: در طول عمر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هر کجا به نیروی مردم تکیه کردیم پیروز شدیم، اما هر زمان از خود باوری و تکیه بر توان داخلی فاصله گرفتیم ناموفق بودیم.

وی افزود: امنیت دفاع مقدس باعث تحول، پیشرفت، پیشبرندگی بود و امروز نیاز هست تا این روحیه جهادی را بازبینی و تقویت کنیم و از آن بهره ببریم.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام با مقایسه نسل دیروز و امروز انقلاب اسلامی، گفت: امروز این پرچم بر دوش ما است که با کار جهادی برای پیشرفت و استقلال کشور تلاش کنیم و راه شهیدان را ادامه دهیم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور