#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با اشاره به ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در حوزه اقامه نماز گفت: تاکنون ۳۰۶ دستگاه اجرایی در استان وارد سامانه سجاده شده و گزارش و مستندات ستاد اقامه نماز را بارگذاری کرده‌اند.

حجت الاسلام حسین کمیلی در نخستین نشست شورای اداری استان در سال ۱۴۰۱ ضمن تبریک سال جدید و آغاز ماه مبارک رمضان افزود: دستگاه‌های اجرایی استان تا ۲۵ فروردین ماه جاری برای اصلاح برنامه‌ها فرصت دارند.

وی با اشاره به اینکه نماز مهمترین فریضه الهی است و در قرآن مورد تاکید قرار گرفته است اظهار داشت: اولین وظیفه همه ما و شما که قرآن تعیین کرده بحث اقامه نماز است.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با اشاره به ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در خصوص اقامه نماز تصریح کرد: برخی می‌گویند نماز هم مگر قابل ارزیابی است در حالیکه ولی امر ما مقام معظم رهبری در پیامی به اجلاسیه سیزدهم امر کردند نماز و آنچه حول محور آن است ارزیابی ‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مصوبه هیات وزیران است دستگاه‌های اجرایی از طریق ستاد اقامه نماز گزارش عملکرد خود پیرامون نماز را به هیات دولت ارسال کنند لذا بر اهمیت نماز تاکید شده است.

حجت‌الاسلام کمیلی بر لزوم حضور همکاران دستگاه‌های اجرایی در صف‌های نماز جماعت تاکید کرد و گفت: این مهم با بخشنامه افاده نخواهد شد بلکه در عمل است.

وی افزود: انتظار داریم فرمانداران شهرستان‌ها نسبت به برگزاری شورای اقامه نماز در طول سال توجه ویژه داشته باشند.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی اظهار داشت: برخی جلسات در ادارات ختم به اذان شده و به احترام اذان خاتمه می‌یابد اما مدیران دستگاه‌های اجرایی در نماز حاضر نمی‌شوند، لازمه کار این است ابتدا خودمان عمل کنیم و به سایر همکاران هم تاکید کنیم.

وی با اشاره به فعالیت مجمع خیرین مسجدساز توسط حجت‌الاسلام قرائتی در سطح کشور بیان کرد: سال گذشته ۲۰ سهمیه داشتیم که ۲۹ سهمیه استفاده کردیم.

حجت‌الاسلام کمیلی تاکید کرد: تقاضا داریم مساجد روستایی استان که نیاز به کمک دارند به ما معرفی شوند تا به مجمع خیرین مسجدساز برای کمک اعلام کنیم.

وی تصریح کرد: از مجموعه استانداری خواهش داریم در تمام ماموریت‌ها نمازخانه‌های بین‌راهی را مدنظر داشته و نظارت یا تذکر داده شود در این صورت یقین داشته باشید مشکلات این نمازخانه‌ها رفع خواهد شد.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی یادآور شد: ستاد اقامه نماز در چند حوزه از جمله روابط عمومی، یاوران نماز، فرهنگ، آموزش و پژوهش و سایر فعالیت دارد که دوره‌های آموزشی متعدد در طول سال برگزار می‌کند.

وی گفت: اجلاس استانی نماز سال ۱۴۰۰ در شهرستان طبس و اجلاس شهرستانی نماز در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی برگزار شد.