#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: پس از پشت سر گذاشتن مقاطع مختلف در حال حاضر درگیر جنگ هیبریدی یا ترکیبی هستیم که بیش از ۱۲ مولفه دارد.

 سید محمدرضا طالبی روز یکشنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان خراسان جنوبی افزود: دشمنان از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی هیچ وقت به دنبال تغییر رفتار نبوده‌اند بلکه درصدد براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند بنابراین در جنگ هشت ساله، دهه دوم جنگ فرهنگی، دهه سوم جنگ هوشمند و دهه چهارم انقلاب وقتی دیدند به اهداف خود نمی‌رسند جنگ هیبریدی یا ترکیبی را طرح‌ریزی کردند.

وی گفت: اکنون درگیر جنگ ترکیبی هستیم لذا در جنگ رسانه‌ای، فضای مجازی و فرهنگی، امپراطوری رسانه‌ای دشمن به‌طور مرتب بر طبل این جنگ‌ها می‌کوبد و با عملیات روانی، سیاه‌نمایی می‌کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دستاوردهای نظام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمن تلاش دارد این توفیقات نظام را وارونه نشان دهد لذا اگر موضوع حاشیه‌ای مطرح شده آن را بزرگنمایی کرده و در راستای یاس و ناامید مردم منتشر می‌کنند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود حوزه فرهنگی از فرصت جهاد تبیین برای برملا کردن نقشه‌های دشمنان استفاده کند تا دستاوردهای نظام و انقلاب بیشتر برای جوانان معرفی شود.

طالبی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از جهاد تبیین به عنوان یک فریضه قطعی و فوری یاد کردند گفت: نیاز است تک تک معلمان بخشی از ساعات کلاس را در آموزش و پرورش به موضوع جهاد تبیین اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه برخی مشکلات اقتصادی اکنون دامنگیر کشور شده است اظهار داشت: بخشی از این مشکلات به شرایط و نحوه مدیریت‌ها و بخشی به تحریم‌‍‌ها برمی‌گردد اما توفیقات نظام باید پیوسته برای‌ نسل‌ جوان و نوجوان بیان شود تا دشمن به اهداف شوم خود نرسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به ارزش علم از دیدگاه قرآن، روایات، احادیث و آموزه‌های دینی اشاره کرد و افزود: اسلام با دعوت از علم شروع شد و اولین سوره و آیه‌ای که بر پیامبر نازل شد با دعوت به علم بود که نشانگر بسیار بزرگ و ارزشمند حوزه تعلیم و تربیت و علوم دینی و اسلامی و علوم روز در هر برهه و زمانی مناسب با شرایط و پیشرفت علم در آن زمان است.

وی گفت: دومین موضوع در اهمیت تعلیم و تربیت و علم این است که علم‌ هدف بعثت انبیا بوده از همین رو در روایات داریم یکی از اهداف بعثت انبیا هدایت بشر است، پس می‌توان گفت هدایت بشر از طریق علم، دانش، اغناسازی و تبیین آموزه‌های دینی است.

طالبی اظهار داشت: در آموزه‌های دینی، علم ملاک برتری انسان‌ها برشمرده شده است، لذا هر وقت در راستای علم‌آموزی، تحقیق و پژوهش و پیگیری علوم مختلف که مفید فایده برای بشریت باشد ارزش حقیقی و حقوقی ما بالاتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه براساس آموزه‌های دینی و روایات، علم از لوازم مدیریت و رهبری است افزود: در هر مقطعی از صدر اسلام تاکنون رهبران زیادی در جوامع بشری این مهم را تجربه کرده‌اند و در هر جامعه، کشور یا تمدنی وقتی رهبری جامعه از علم و دانش بالا برخوردار باشد آن جامعه به سمت کمالات معنوی پیشرفت خواهد کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس روایات و احادیث، علم سرچشمه ایمان و تقواست؛ علمی که نشأت گرفته از آیات و روایات و در راستای موازین و قوانین ما باشد پیش نیاز هدایت بشر و تقوی الهی خواهد بود.

وی با بیان اینکه همچنین علم‌ سرچشمه قدرت است افزود: در دنیای کنونی هر کشور یا جامعه‌ای که به لحاظ علمی پیشرفت بیشتری داشته باشد قدرت آن بیشتر خواهد بود البته در خیلی از جوامع هم علم برای اهداف نامشروع به خدمت گرفته شده یا در راستای توسعه و کاشت و برداشت مواد مخدر قرار گرفته که پذیرفته نیست.

همزمان با هفته معلم (۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت) ۶۰ معلم نمونه در خراسان جنوبی تجلیل شدند که از این تعداد، ۵۴ معلم برتر شهرستانی و ۶ معلم استانی هستند.