کارخانه آسفالت اسدیه مرکز شهرستان درمیان پس از ۱۸ ماه تعطیلی با مساعدت بنیاد علوی دوباره راه‌اندازی شد.

شهردار اسدیه گفت: کارخانه آسفالت شهرداری اردیبهشت سال گذشته توسط شرکت گاز به صورت رایگان گازرسانی شد.

افشین عابدینی  افزود: به دلیل نبود توان مالی برای گازکشی و تبدیل مشعل‌های کارخانه، از طرفی تحویل نشدن سوخت مازوت و گازوئیل مورد نیاز به دلیل گازرسانی و نصب علمک در ورودی کارخانه، فعالیت کارخانه آسفالت به مدت ۱۸ ماه متوقف شد.

وی اظهار داشت: در پی رایزنی‌های فرماندار درمیان با بنیاد علوی و پیگیری‌های مدیرکل دفتر امور شهری استانداری، بنیاد علوی از محل قرارداد منعقد شده با شهرداری، ۵۰۰ میلیون تومان را برای گازکشی کارخانه آسفالت شهرداری اسدیه به صورت پیش پرداخت اختصاص داد و مراحل راه‌اندازی دوباره این کارخانه انجام شد.

شهردار اسدیه گفت: گازکشی داخلی کارخانه انجام و ایستگاه‌های تقلیل فشار و مشعل‌های گازسوز نصب شده است.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی مجدد کارخانه آسفالت شهرداری اسدیه فرصت خوبی برای تامین آسفالت مورد نیاز شهرهای همجوار است و سالانه ۲ میلیارد تومان درآمد برای شهرداری دارد.

عابدینی افزود: استانداری خراسان جنوبی در سال جاری اعتباری خوبی را برای آسفالت معابر اسدیه و بازسازی پارک شهدای گمنام این شهر اختصاص داد که جای تقدیر دارد.

براساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین بنیاد مستضعفان و استانداری خراسان جنوبی، بنیاد علوی به عنوان معین محرومیت‌زدایی شهرستان درمیان انتخاب شد که در مدت چهار سال این بنیاد ۴۰ میلیارد تومان در زمینه اشتغال و ارتقای زیرساخت‌های درمیان مشارکت خواهد کرد.

شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.