معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۸۵ پزشک متخصص سهمیه امسال استان خراسان جنوبی در طرح تعیین سهمیه استان‌ها است که در سراسر استان مشغول به کار می‌شوند.

جلال احمدی روز یکشنبه در نشست استقبال از پزشکان متخصص که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در محل مجتمع فرهنگی رفاهی سلامت برگزار شد، افزود: امسال اولین بار به دلیل شیوع ویروس کرونا، ۱۹ پزشک متخصص در قالب طرح اضطراری در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، بیرجند، طبس، سرایان، قاینات و درمیان شروع به کار کردند.

وی اظهار داشت: پزشکان متخصص در حوزه‌های تخصصی شامل داخلی، قلب و عروق، جراحی عمومی، چشم، رادیولوژی، زنان، اطفال، روانپزشکی، جراحی مغز و اعصاب، گوش، حلق و بینی، اورولوژی، ارتوپدی،آسیب شناسی، پوست، رادیوتراپی، توان بخشی، طب اورژانس و سایر رشته‌های دیگر جذب می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: سال گذشته سهمیه استان خراسان جنوبی از محل تعیین سهمیه پزشکان متخصص، حدود ۶۵ نفر بود که در نقاط مختلف مشغول به کار شدند.

وی افزود: رشته‌های داخلی، زنان، عفونی، پوست، چشم و بیهوشی از تخصص‌هایی است که بیشترین کمبود را در استان خراسان جنوبی به خود اختصاص می‌دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در این نشست گفت: مردم خراسان جنوبی، انسان‌هایی شریف و مهمان نواز هستند و سال‌ها است که در این استان مشغول به خدمت هستم و با توجه به خصوصیات اخلاقی مردم خراسان جنوبی، پزشکان نسبت به مناطق دیگر کشور با مشکلات کمتری مواجه خواهند بود.

محمد دهقانی افزود: همچنین با سختی‌هایی که در این دوران ممکن است به وجود آید، در این مسیر تجارب ارزشمندی نیز کسب خواهید کرد.

وی گفت: ما نیز تلاش می کنیم هم از نظر امکانات اسکان و اقامت و تجهیزات مورد نیاز و هم از جهت به روز شدن پرداخت‌ها مشکلی نداشته باشید.

وی اظهار داشت: نیازسنجی‌ها هر سال از تیرماه اعلام می‌شود و توزیع پزشک‌ها سالانه در آبان یا آذر است که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا زودتر انجام شده است.

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی را زیر پوشش دارد.