فاطمه چهکندی نژاد رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف  گفت:بر اساس ارزیابی های اداره کل ورزش و جوانان اداره شهرستان خوسف در سطح استان توانست طی چهارسال پیاپی رتبه برتر را در بین یازده اداره کسب نماید.
وی گفت:شهرستان خوسف دارای ۲۶ خانه ورزش روستایی و ۵ سالن ورزشی دارد که به دلیل وجود بیش از ۲۰۰ روستا و آبادی دارای سکنه بسیاری از روستاها فاقد امکانات ورزشی هستند‌.
وی ادامه داد: شهرستان خوسف به عنوان سومین شهرستان وسیع استان خراسان جنوبی و بیشترین پراکندگی جمعیت در استان در بحث امکانات ورزشی کمبودهای زیادی دارد.
وی از کلنگ زنی کلنگ سالن سقف کوتاه در شهر خوسف در زمینی به متراژ ۲ هزار متر مربع با زیربنای۶۳۰ متر مربع با اعتبار مصوب ۵ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر در شهر خوسف خبر داد و افزود: امیدواریم که این سالن که می تواند قسمتی از مشکلات زیرساختی شهر خوسف را مرتفع کند به زودی به بهره برداری برسد.
چهکندی نژاد خاطر نشان ساخت: استخر سرپوشیده شهر خوسف نیز پیشرفت فیزیکی خوبی دارد که با ورود بنیاد مستضعفان جهت تکمیل این استخر این پروژه که مطالبه عمومی مردم این منطقه است به بهره برداری برسد.
وی گفت: علیرغم کمبود زیرساخت های ورزشی استعدادهای بالقوه ورزشی در شهرستان وحود دارد که توانسته اند در مسابقات کشوری بدرخشند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف خاطر نشان ساخت: در دهه مبارک فجر بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی ورزشی در شهرستان برگزار شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرستان در مناطق روستایی ساکن هستند اجرای برنامه های ورزشی در این مناطق در اولویت می باشد.
چهکندی نژاد ادامه داد: زمین چمن مصنوعی در شهر خوسف با اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون به عنوان مهمترین پروژه به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: سه زمین چمن مصنوعی نیز در حال اجرای عملیات عمرانی است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.