#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه حمایت از تولید در استان ضروری است که در هفته قوه قضاییه مشکلات واحدهای تولیدی احصا و بررسی می‌شود.

حجت الاسلام علی موحدی‌راد  به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضاییه در نشست شورای قضایی استان افزود: بازدید میدانی از کارخانه‌ها و مراکز تولیدی خدماتی و اقتصادی در این هفته در تمامی حوزه‌های قضایی استان مورد تاکید است و به‌صورت محوری بازارچه مرزی منطقه ویژه اقتصادی مورد بازدید قرار خواهد گرفت تا مشکلات مربوط به گمرک، واردات و صادرات بررسی و دستور قضایی لازم صادر شود.

وی با بیان اینکه بنیانگذار دادگستری اسلامی شهید بهشتی بود گفت: امام راحل دکتر بهشتی را مامور کردند که دادگستری را بر مبنای اسلام بنا کنند که مردم طعم فضای اسلامی را بچشند.

حجت الاسلام موحدی‌راد تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های متعدد دکتر بهشتی عالم متفکر و نظریه‌پرداز و شخصیت برجسته و  انقلابی بود و به معنای واقعی معتقد به مبانی انقلاب بود.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در ۲ سال گذشته به جهاد تبیین تاکید دارند  لذا مسوولان به عنوان خادمین مردم باید خدمات که انقلاب به مردم ارائه داده را بازگو کنند تا نسل جوان بدانند امروز جمهوری اسلامی در چه جایگاهی قرار گرفته است.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به عنوان تجدید میثاق با ولایت، دیدار عمومی و ملاقات‌های مردمی، برگزاری هیات اندیشه‌ورز با حضور بسیجیان حقوقدان و عطر افشانی مزار شهدا را از مهمترین برنامه‌های هفته قوه قضاییه در استان عنوان کرد.

وی بازدید حضوری قضات استان از زندان‌ها، اهدای خون کارکنان دادگستری‌ها، دیدار با خانواده شهدا، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، برپایی میز خدمت در مکان‌های نماز جمعه و برگزاری مجمع سالیانه انجمن حمایت از زندانیان که به صورت نمادین تعدادی از زندانیان آزاد خواهند شد را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد.

حجت الاسلام موحدی راد افزود: در این هفته از همکاران نمونه حوزه‌های قضایی تقدیر و از کانون اصلاح و تربیت مرکز استان بازدید خواهد شد که اکنون پنج نفر در این کانون‌ها به عنوان جامعه هدف حضور دارند.

وی افزود: آیین محوری سالروز هفتم تیر در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار خواهد شد و رییس کل و دادستان مرکز استان در آیین دیدار با مقام معظم رهبری در تهران حضور خواهند یافت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی هم در حاشیه این نشست به خبرنگاران گفت: با توجه به حساسیت کشور عربستان به استان‌های شرقی کشور حجاج از حمل هرگونه کالای ممنوعه خودداری کنند.

حجت الاسلام علی نسایی افزود: طبق آمار اعلام شده بیش از هزار و  ۲۰۰ نفر از خراسان جنوبی به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که این افراد باید نسبت به توصیه‌های مسوولان کاروان‌ها در خودداری از حمل کالاهای چهارده‌گانه اقدام کنند.

وی ادامه داد: هم مرزی خراسان جنوبی با کشور افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر جهان، تا حدی  کشور عربستان را نسبت به زائران خراسان جنوبی حساس کرده است که این حساسیت باعث بازرسی‌های بیشتری از حجاج این استان خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی، حمل هرگونه مواد مخدر سنتی و صنعتی، روانگردان‌ها، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، قرص و شربت متادون، هیدرومرفین، قرص متیل فنیدات، ترامادول، اکسپکتورانت کدئین، قرص استامینوفن کدئین، آمپول و قرص دیازپام، آمپول و قرص بوپرنورفین را به کشور عربستان ممنوع اعلام کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت‌ها در کشور عربستان بازرسی‌های دومرحله‌ای توسط نیروی انتظامی و سپاه پاسداران با دقت کامل و حضور دادستان‌ها در فرودگاه‌ها صورت خواهد گرفت تا از خروج هرگونه کالای ممنوعه اعلام شده جلوگیری شود.

از یکم تیرماه همزمان با سالروز شهادت دکتر بهشتی هفته قوه قضاییه آغاز می‌شود.