#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت “هفته گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش”

?به نام ربِّ لطیف
?”آموزش و پرورش، سنگ بنای آینده‌ کشور است”. حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)
?آموزش و پرورش به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی، کانون مهم تعلیمِ دانایی،‌ توانایی و خلاقیت است که می تواند با تربیت افراد آگاه و توانمند و نیز پرورش نیروهای ماهر و مستعد، در توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه نقشی بسزا ایفا نماید.
?بی شک توسعه، آن هم از نوع پایدار، همه جانبه،متوازن، فراگیر و معطوف به عدالت محوری، فرآیندی تحول گراست که به وجود انسان‌های آگاه، متعهد و متخصص نیاز دارد تا بتواند به خوبی پاسخگوی نیازهای ضروری امروز و فردای جامعه باشد و بدون تردید این نیروی انسانی خلاق، جز در محیط مدرسه تربیت و پرورش نمی یابد، لذا اهتمام در تقویت آموزش و پرورش، وظیفه ای سنگین و به عهده کل افراد جامعه است.
?مشارکت اجتماعی برای تحکیم بنیان های آموزش و پرورش با شکل گیری شوراهای آموزش و پرورش که مورد تأکید مقام معظم رهبری(حفظه الله) نیز می باشند، نمودی عینی پیدا کرده تا با بکارگیری توان مردم و دستگاه های اجرایی در پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت همت گمارد.
?نظر به اهمیت این موضوع و نقش شوراهای آموزش و پرورش در تعالی نظام تعلیم و تربیت، شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی با تأکید بر استمرار و نظم بخشی بر روند تشکیل جلسات خود و استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی، سرمایه گذاران بخش خصوصی و خیرین، توانسته در رفع مسایل و مشکلات این حوزه گام های مؤثری بردارد.