رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: دام‌های مولد که هنوز عمر مفید آنها پایان نیافته است، به منظور حفظ سرمایه دامی اجازه کشتار ندارند.

حسن علیزاده روز پنجشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: برخی دلالان و افراد سودجو برای کسب سود بیشتر نسبت به خرید دام‌های مولد با قیمت بسیار نازل از دامداران و کشتار آن اقدام می‌کنند که این کار موجبات کاهش جمعیت دام مولد را در آینده‌ای نزدیک فراهم می‌کند و سبب بروز مشکلاتی در حوزه دام و تامین فرآورده‌های خام دامی در شهرستان خواهد شد.

وی افزود: پیرو هماهنگی‌های انجام شده در استان، حذف و کشتار هر گونه دام مولد در کشتارگاه شهرستان بیرجند در حال حاضر ممنوع است و فقط در صورت تایید (حذف اجباری دام) توسط دامپزشک مجوز حذف و کشتار دام مولد صادر خواهد شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: جلسه‌ای با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی با حضور تعدادی از همکاران دامپزشک بخش خصوصی فعال در حوزه دام شهرستان بیرجد در محل شبکه دامپزشکی شهرستان برگزار و مقرر شد همکاران بخش خصوصی نیز با حساسیت و دقت بیشتری در این خصوص اقدام کنند.

۷۰ هزار راس گاو و گوساله، ۳۰ هزار نفر شتر و حدود ۲ میلیون راس دام سبک توسط دامداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی در استان خراسان جنوبی پرورش داده می‌شود.