#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا خراسان جنوبی گفت: دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی استان این هفته بر مناطق قرمز و برگزاری جلسات با کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و سایر نهادهای موثر در راستای افزایش تولیدات و ایجاد اقناع عمومی تمرکز می‌کند.

ناصر نبی‌زاده در هشتاد و هشتمین نشست کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات شورای اطلاع‌رسانی خراسان جنوبی و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا از افزایش موارد بستری و بیماران مثبت کرونایی خبر داد و گفت: باید با هدف جلوگیری از ورود به پیک ششم تمرکز بیشتری بر آگاهی‌بخشی و ایجاد حساسیت در جامعه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه کشور در وضعیت شکننده‌ای قرار دارد اضافه کرد: طبق آخرین رنگ‌بندی‌ها شاهد افزایش تعداد شهرهای قرمز به ۳۳ شهر در کشور هستیم و در خراسان جنوبی نیز سه شهر بیرجند، قاین و نهبندان دارای وضعیت قرمز و باقی شهرها نارنجی و زرد هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور به کمتر از ۴۷ درصد رسیده است گفت: در حال حاضر خراسان جنوبی با میزان رعایت کمتر از میانگین کشوری جزو هفت تا هشت استانی است که در پایین‌ترین حد رعایت‌ها قرار گرفته‌اند.

وی افزود: طبق آخرین تحلیل ارائه شده، استفاده از ماسک در استان به حدود ۴۵ درصد رسیده است.

نبی‌زاده گفت: بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکنون بیش از ۸۸۳ هزار و ۵۷۷ نفر در استان خراسان جنوبی از واکسن کرونا استفاده کرده‌اند که از این تعداد ۵۱۲ هزار و ۴۹ دز اول و ۳۷۰ هزار و ۵۶۷ دز دوم تزریق شده است.

وی بیان کرد: کسانی که دز اول واکسن را تزریق کرده‌اند در زمان معین برای تزریق دز دوم اقدام کنند و از این موضوع غافل نشوند.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: امیدواریم روند واکسیناسیون استمرار یابد تا همه مردم به‌صورت کامل واکسینه شوند و به درصدی برسیم که جامعه برای مصونیت عمومی نیاز دارد.