مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی گفت: تیر امسال ۱۲ هزار و ۷۴۹ تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های این استان توسط ۶۳ دستگاه دوربین ثبت تخلفات، ذخیره و برای اعمال قانون ارسال شد.

اسدالله جلال‌زاده افزود: در تیر ماه تردد ۱۵۳ هزار و ۳۰۰ وسیله نقلیه در روز توسط ۵۶ دستگاه تردد شمار برخط در جاده‌های بین‌شهری و ۲۲ دستگاه فعال در ورودی و خروجی استان خراسان جنوبی ثبت‌ شد.

وی بیان کرد: بیشترین ترددها در محور بیرجند – مود با تردد حدود ۶ هزار و ۶۰۵ وسیله نقلیه در روز بوده که در هر ساعت ۲۷۵ دستگاه انواع خودرو از این مسیر ارتباطی تردد کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی گفت: در این مدت در هر ساعت ۶ هزار و ۳۸۸ خودروی سبک و سنگین در جاده‌های استان تردد داشته‌اند.

وی میانگین سرعت متوسط در جاده‌های استان را ۱۰۲ کیلومتر بر ساعت بیان کرد و افزود: کنترل سرعت‌های غیرمجاز با ۶۳ سامانه برخط ثبت تخلفات عبور و مرور انجام می‌شود.

جلال‌زاده اظهار داشت: تیر امسال ۱۲ هزار و ۷۴۹ تخلف سرعت غیرمجاز و ۲۷ تخلف اضافه ‌بار ثبت و ارسال شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های کنترل سرعت در تمامی محورهای مواصلاتی استان فعال است یادآوری کرد: علاوه بر این یک سامانه توزین حین حرکت (WIM) در محور قاین – بیرجند فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: بیشترین سهم تردد پلاک‌های غیربومی در جاده‌های استان مربوط به استان‌ خراسان رضوی بوده و بیشترین سهم تخلف پلاک‌های غیربومی در جاده‌های استان نیز از استان‌ سیستان و بلوچستان ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه ساعت اوج ترافیک در جاده‌های خراسان جنوبی بین ساعات ۱۸ تا ۱۹ است گفت: کنترل موثر محورهای مواصلاتی در ساعات اوج ترافیک و ساعات اوج تخلف در محورها موجب کاهش ریسک وقوع تصادف در جاده‌ها می‌شود.

به گزارش ایرنا ۲۲ دستگاه نظارت تصویری و ۷۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان خراسان جنوبی فعال است.

جاده‌های خراسان جنوبی مجهز به ۶۳ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور است.