مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جشنواره خبرگزاری‌ها و مطبوعات سبب می‌شود از خم آلودگی وکسلی خارج شویم بیان داشت:جشنواره مطبوعات فرصتی برای پویایی، نشاط و امیدبخشی به رسانه ها و مطبوعات استان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛احمد محبی صبح امروز (١٧ اسفند) در اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های خراسان جنوبی و یادمان پروفسور معتمدنژاد بیان داشت: این جشنواره فرصتی برای پویایی، نشاط و امیدبخشی به رسانه ها و مطبوعات استان است.

وی با بیان اینکه در حوزه مطبوعات دچار جشنواره زدگی نشده ایم، گفت: این جشنواره سبب از بین رفتن کسلی و روزمرگی فعالیت ها می شود و با برگزاری این جشنواره شاهد شکوفایی و نوآوری خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با توجه به اینکه میزان تولید و مصرف اطلاعات یکی از شاخصه های ارزیابی هر منطقه است، خطاب به خبرنگاران گفت: کار شما به عنوان یکی از شاخصه های ارزیابی محسوب می شود.

محبی بیان داشت: امیدواریم در سال های آینده جایزه ویژه پروفسور معتمدنژاد را داشته باشیم و در این راستا فعالیت ها و اقداماتی انجام داده ایم و امیدواریم این جایزه مشمول خراسان جنوبی شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی با بهره گیری از ۴ ظرفیت روزنامه ای و ٩٠ رسانه یک وضعیت مناسب نسبت به سایر استان های هم تراز دارد، ادامه داد: دوری از مرکز و کمبود فعالیت های تهیه و تولید خبر دو موضوعی است که سبب آزار ما می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به مشکلات مطبوعات خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات مضاعف پایین بودن آستانه تحمل مدیران و مسئولان برخی از دستگاه های اجرایی استان در مقابل رسانه ها است.

محبی با تاکید بر اینکه هیچ کس حق ندارد مطبوعات و رسانه ها را تحقیر کند، گفت: امیدواریم با نشست ها و هم اندیشی بتوانیم سازوکاری قانونی در خصوص عدم نقدپذیری برخی از دستگاه های اجرایی پیش بینی کنیم و در برخی از مواقع این عدم نقدپذیری به بخش های قضایی کشیده شده است.

وی با بیان اینکه مالیات به شدت رسانه های ما را اذیت می کند، ادامه داد: مالیات سبب فلج شدن برخی از چاپخانه های خراسان جنوبی شده است و شایسته نیست به خاطر مالیات در استان ما بسیاری از بخش ها تعطیل شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان افزود: در چهارمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان در بخش موضوعی اقتصاد مقاومتی، تولید اشتغال، نماز، عترت و در بخش حرفه ای گزارش خبر، تیتر، یادداشت و سرمقاله عکس بود که ۴۵٨ اثر به دبیرخانه ارسال و داوری شد و امروز از اولین مدیر مسئول زن پیشکسوت استان تجلیل خواهد شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله